۰ نفر

سرگذشت عجیب برخی استارتاپ‌های مشهور

۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۲
کد خبر: 141554
سرگذشت عجیب برخی استارتاپ‌های مشهور

با وجود آشفتگی در بسیاری از بازارهای نوظهور، استارتآپها به ندرت در انجام آنچه که به انجام آن شهرت یافته اند ناکام مانده اند. ده سال پیش (که من کودک بودم)، فکر میکردم که پارکینگ فقط برای ماشینها است.

. کمترین چیزی که می‌دانم این است که پارکینگ مکان بسیار خوبی برای راه‌اندازی یک شرکت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، اجازه نگاهی به سرگذشت عجیب و غریب برخی از استارت‌آپ‌های شرکت‌های مشهور بیندازیم:

 

  • Apple: ارزشمندترین شرکت فناوری، زمانی استارت‌آپی با کمتر از ۵ نفر بود. استیو جابز، مرد افسانه‌ای، در سن ۲۱ سالگی و استیو ووزنیاک، برنامه‌نویس فوق‌العاده در سن ۲۶ سالگی کامپیوترهای شرکت اپل را راه‌اندازی کردند. همه چیز در سال ۱۹۷۶ و زمانی که استیو جابز ۵۰ قطعه از کامپیوترهای استیو ووزنیاک را هریک به قیمت ۵۰۰ دلار فروخت شروع شد. شاید چند و چون ساخت این کامپیوترها را ندانید. این کامپیوترها در عرض ۲۵ روز در یک پارکینگ به صورت دستی ساخته شده بودند!
  • Google: لری پیج و سرگئی برین، فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد، گوگل را در پارکینگ سوسان ووجکیکی در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی کردند. این دو فرد در آرزوی فروش ایده استارت‌آپ خود به Excite به مبلغ ۱ میلیون دلار بودند. Excite از پیشنهاد آنها امتناع کرد. امروزه، لری پیج و سرگئی برین، شرکای مغز متفکر یکی از سودآورترین شرکت‌های اینترنتی جهان محسوب می‌شوند.
  • Colgate: این برند بهداشت دهان، زمانی به فروش صابون، شمع و نشاسته می‌پرداخت. به مدت بیش از ۶۵ سال، کولگیت آب را در کسب و کار صابون امتحان کرد. در سال ۱۸۷۳، کولگیت شروع به عرضه خمیردندان کرد و با موفقیت مواجه شد. از سال ۱۸۷۳ تاکنون، این برند به تهیه خمیردندان مبادرت می‌ورزد. کولگیت با موفقیت جاویژه‌ای برای خود در بازار پیدا کرد و بر بازار غلبه کرد.
  • Hewlett Packard: در اینجا به معرفی غول فناوری دیگری می‌پردازیم که زمانی کار خود را از پارکینگ شروع کرد. با سرمایه‌گذاری اولیه تنها ۵۳۸ دلار، بیل هیولت و دیو پکارد، HP را در پارکینگ پکارد بنا گذاردند. محصول اول این شرکت، نوسان‌ساز صوتی بود. والت دیزنی، یکی از نخستین مشتریان HP بوده است. او هشت نوسان‌ساز را برای گسترش سیستم صوتی فیلم‌های خود خرید. به این ترتیب، شهرت امروز سیلیکون ولی آمریکا مرهون HP است که روزی در پارکینگ کار خود را شروع کرد.
  • Avon: شرکت پیشرو در صنعت لوازم آرایش توسط دیوید اچ. مک‌کنل در سال ۱۸۸۶ بنیانگذاری شد. او در اصل فروشنده سیار کتاب بود. در پیشنهاد خود برای جذب مشتریان خانم، وی به ارائه نمونه‌های رایگان عطر و لوازم آرایش نمود. او مشاهده نمود که خانم‌ها علاقه وافری به این محصولات دارد. مک کنل به این امر ترغیب شد و صنعت عطر کالیفرنیا را که بعدها Avon نام گرفت را راه‌اندازی کرد.