۰ نفر

راه‌اندازی مشاغل خانگی بدون سرمایه

۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۰۹
کد خبر: 139894
راه‌اندازی مشاغل خانگی بدون سرمایه

در عصر جدید تنها با داشتن یک سیستم کامپیوتری و آشنایی با دنیای دیجیتال، می توان مشاغل خانگی جدیدی را تعریف کرد که پیش از این وجود نداشتند.

مشاغل خانگی و کارهایی که در منزل و به دور از محیط های رسمی انجام می شود، دامنه وسیعی دارند و طیف گسترده ای از کارهایی را که با ابزار ساده انجام می شوند و احتیاج به مهارت زیادی ندارند، شامل می شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرصت امروز، کسب وکارهای کوچک مخصوص افرادی است که در سنین فعال هستند یا اینکه منبع درآمدی ندارند و دخل و خرج شان با هم نمی خواند. این افراد برای گذران زندگی و ایجاد یک کاسبی کوچک، فقط به کمی همت، مهارت و اگر امکانش فراهم شود تسهیلات خرد کم بازده نیاز دارند.

 

مشاغلی که می توان بدون سرمایه راه انداخت

در گذشته بیشتر مشاغل خانگی برای زنان تعریف شده بود و آنها با خیاطی، آشپزی و کارهایی از این قبیل به کسب درآمد می پرداختند، اما در عصر جدید تنها با داشتن یک سیستم کامپیوتری و آشنایی با دنیای دیجیتال، می توان مشاغل خانگی جدیدی را تعریف کرد که پیش از این وجود نداشتند. در این گزارش به برخی از مهم ترین مشاغل خانگی که در سطح جهان تعریف شده اند، اشاره کرده و میزان دستمزد و مزایای هر یک از آنها را برمی شماریم.

دستیار مجازی

از آنجایی که خریدوفروش الکترونیکی به یکی از روش های شناخته شده خرید در سطح جهان تبدیل شده است، دستیار مجازی از جمله مشاغلی است که در ارتباط با آن می توان ایجاد کرد. وظیفه اصلی یک دستیار مجازی، تماس با مشتریان، پاسخ دادن ایمیل های آنها و به طور کلی ارائه خدمات پشتیبانی به کاربران مجازی است و تمام این وظایف را می تواند در منزل خود نیز انجام دهد. البته این فرصت شغلی جدید در اختیار افرادی قرار می گیرد که به کامپیوتر و دنیای اینترنت مسلط هستند.

نسخه نویسی

اگرچه بسیاری از افرادی که نسخه های پزشکان را پیاده سازی می کنند در بیمارستان ها مشغول به کار هستند، اما این شغل را می توان در منزل نیز انجام داد. تنها با داشتن یک کامپیوتر و میز تحریر می توان به ثبت و پیاده سازی نسخه های پزشکی پرداخت. بنابراین نسخه نویسی نیز از جمله مشاغلی است که دستاورد دنیای دیجیتال و علوم کامپیوتری است و افراد می توانند در منزل خود به این شغل بپردازند. طبق آمار ارائه شده، متوسط درآمد یک نسخه نویس در سال ۲۰۱۳، به ازای هر ساعت ۱۶دلار بوده است.

ترجمه

مترجمان نیز از جمله افرادی هستند که می توانند کار خود را در منزل انجام دهند. شرایط احراز چنین شغلی تسلط فرد بر هر دو زبان و داشتن مدرک کارشناسی است. طبق آماری که در سال ۲۰۱۳ گرفته شده بود، حدود ۲۰درصد از مترجمان خوداشتغال بودند به این معنا که کار خود را به صورت آزاد و در منزل خود انجام می دادند و در نهاد و موسسه خاصی حضور نداشتند. همچنین طبق آمار موجود متوسط درآمد سالانه یک مترجم نیز حدود ۴۲هزار دلار بوده است.

سازنده وب سایت

یکی از مشاغل مهمی که دستاورد دنیای الکترونیک است، ساختن وب سایت است. در دنیای امروز که بسیاری از کسب وکارها به اهمیت حضور در فضای مجازی پی  برده اند، داشتن یک وب سایت تخصصی برای هر یک از آنها ضروری به نظر می رسد و بنابراین افرادی که با فضای اینترنت آشنایی کامل دارند، می توانند در منازل خود به کسب درآمد و ساختن وب های مورد نظر مشتریان شان بپردازند.

طبق آمار موجود، در سال ۲۰۱۲ حدود ۲۰درصد از سازندگان وب سایت، خوداشتغال بوده و در منزل خود به این کار می پرداختند. متوسط درآمدی که برای این شغل در نظر گرفته شده نیز بین ۶۳هزار دلار تا ۱۱۰هزار دلار است.

ثبت داده

با توجه به اینکه بسیاری از سیستم های اداری در جهان به صورت کامپیوتری درآمده اند، ثبت کامپیوتری اطلاعات یکی از ارکان اساسی این شرکت هاست، بنابراین افرادی که آشنایی لازم را با سیستم های کامپیوتری داشته باشند و همچنین قدرت تایپ کردن آنها نیز بالا باشد، می توانند شغل مذکور را احراز کرده و داده های مورد نظر را در منزل خود وارد سیستم کنند.

طبق آمار ارائه شده متوسط درآمدی که برای این شغل در سال ۲۰۱۳ تخمین زده شده بود حدود ۲۸هزار دلار بوده است که البته ۱۰درصد از این افراد تا سقف ۴۲هزاردلار را نیز کسب کرده بودند که این امر بستگی به میزان مهارت و کارایی آنها دارد.