۰ نفر

۷ فن برندسازی در رسانه‌های اجتماعی

۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۳۸
کد خبر: 137570
۷ فن برندسازی در رسانه‌های اجتماعی

مردم به رسانه های اجتماعی تمایل بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و شما هم باید مطابق با نیازهای آنها رفتار نمایید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید.

برای اینکه بتوانید برند خود را زبان زد عام و خاص کنید، باید به این نکته توجه کنید که روش زندگی مردم تغییر کرده است. مردم به رسانه های اجتماعی تمایل بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و شما هم باید مطابق با نیازهای آنها رفتار نمایید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، ۷ اقدامی که باعث می‌شود بتوانید با کاربران خود ارتباط موثرتری برقرار کنید شامل موارد زیر است:

۱- اطلاعات به روز رسانی شده

محتویات و اطلاعات مربوط به شرکتتان را در رسانه های اجتماعی مانند (Facebook، LinkedIn، Twitter ،Instagram و Pinterest) مرتباً به روز رسانی کنید. سعی کنید تصویر لوگوی‌تان در این رسانه‌ها حرفه‌ای و خیره‌کننده باشد تا مخاطبان را به خود جذب کنید.

۲- هر روز پست بگذارید

سعی کنید هر روز حداقل یک پست در رسانه های اجتماعی خود قرار دهید. اگر وقت این کار را ندارید افرادی را استخدام کنید تا این کار را برایتان انجام دهند. اگر چیز جدیدی برای مخاطبان خود نداشته باشید آنها را از دست خواهید داد. کاربران فضای مجازی بی‌وفا هستند.

۳- رقیبان خود را “follow” کنید

این موضوع بیشتر در Twitter و Instagram کاربرد دارد. نه تنها باید خود رقیبان را follow کنید، بلکه باید پیروان این رقیبان را هم follow کنید. این کار باعث می‌شود که خیلی از آنها شما را follow back کنند و تعداد کاربران شما فزایش یابد.

۴-همیشه به سوالات کاربران جواب دهید

زمانی که یکی از کاربران شما سوالی را مطرح کردند شما تنها چند ساعت وقت دارید که پاسخ آنها را دهید. اگر هم نیاز است که سوال آنها به صورت خصوصی داده شود حتماً در پستی ذکر کنید که جواب شما به صورت پیام خصوصی داده شد. این کار باعث می‌شود تا دیگران هنگام دیدن این پست متوجه شوند که شما به کاربران خود اهمیت می‌دهید و سوالات آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

۵-پشتیبانی قوی داشته باشید

باید همیشه آنلاین باشید و مشکلات کاربران خود را بلافاصله برطرف کنید تا به آنها بگویید “شما برای ما محترم و باارزش هستید”. این کار را سایت‌های بزرگ دنیا از جمله Twitter، Instagram، Facebookانجام می‌دهند و کاربران حتی اگر نیمه‌های شب مشکلی داشته باشند این سایت‌ها بلافاصله جواب کاربر را این گونه می‌دهند: ”ما بسیار متاسف هستیم که شما با چنین مشکلی (ذکر مشکل) مواجه شده‌اید و ما صبح اول وقت این موضوع را بررسی خواهیم کرد.”

۶-چهره‌تان را به کاربران نشان دهید!

کاربران عاشق این هستند که ببینند پشت برند شما چه شخصیتی وجود دارد. جواب کاربران خود را با حساب کاربری شخصی خود بدهید تا این حس کنجکاوی آنها را برطرف نمایید. به عنوان مثال اگر شرکت شما خبر محصولی جدید را به مشتریان می‌دهد، شما اطلاعات دقیق‌تری از محصول بدهید و بگویید که زمان دقیق عرضه محصول چه روزی خواهد بود.

۷- “LinkedIn” را فراموش نکنید

در linkedin با مشتریان خود ارتباط شخصی برقرار سازید تا به آنها بگویید برایتان مهم و بااهمیت هستند. مطمئن باشید همین کاربران برای شما ایده‌های ناب و جالبی به اشتراک خواهند گذاشت.