۰ نفر

در نامه قالیباف به روحانی چه مسائلی مطرح شده بود؟

۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴
کد خبر: 548667
در نامه قالیباف به روحانی چه مسائلی مطرح شده بود؟

رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی رییس‌جمهور ماموریت کارمندان دستگاه‌های اجرایی به سازمان‌های مناطق آزاد را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، متن نامه قالیباف خطاب به حسن روحانی رییس‌جمهور به شرح زیر است؛

«بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیات وزیران به شماره 24015/ت58816 ه مورخ 4 خرداد 1400 موضوع اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت و با قوانین و مستندا به صدر ماده واحده و تبصره 4 الحاقی به قانون نحوه اجرا اصول 85 آیین‌نامه اجرایی آن مراتب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی و ماده 10 آیین‌نامه اجرایی آن مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌شود. بدیهی است پس از انقضای یک هفته‌ مهلت مقرر در قانون آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی الاثرخواهد بود.

« بر اساس ماده 121 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 86 به دولت صلاحیت تصویب آیین‌نامه نحوه انتقال و ماموریت «کارمندان مسمول این قانون به سایر دستگاه‌های اجرایی» داده شده است.

 از این رو صدر مصوبه که ماموریت «کارمندان دستگاه‌های اجرایی اعم از دستگاه‌های مشمول و غیرمشمول قانون مذکور را به سازمان‌های مناطق آزاد تجاری-صنعتی تجویز کرده» از حیث توسعه شمول قانون و خروج از حیطه صلاحیت دولت مغایر با قانون است.»

 در زمان حاضر مدیران عامل برخی مناطق آزاد کشور از سایر دستگاه‌های دولتی از جمله شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، سازمان برنامه و بودجه ، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و... به مناطق آزاد مامور شده‌اند.