۰ نفر

به مجلس ارائه می‌شود

تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۰براساس اصلاح ساختار بودجه

۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۹
کد خبر: 459662
تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۰براساس اصلاح ساختار بودجه

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: لایحه بودجه۱۴۰۰ در چارچوب اصلاح ساختار بودجه در دولت تدوین و به مجلس می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه سیدحمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به جلساتی که با رئیس مجلس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با اصلاح ساختار بودجه داشته است، گفت: سازمان برنامه و بودجه، «برنامه اصلاح ساختاری بودجه» را در موعد مقرر تهیه و به جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ارائه داد. 

وی افزود: همزمان با آغاز به کار مجلس یازدهم نیز این برنامه در چها محور، 9 بسته و 65 پروژه تقدیم نمایندگان محترم مجلس شد. همچنین جلسات مستمری بین سازمان برنامه و بودجه و تعدای از نمایندگان در دفتر قالیباف ریاست مجلس به منظور تشریح این برنامه تشکیل شد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه برخی مدیران سازمان برنامه و بودجه، حسب تخصصشان و پیرو دریافت حکمی از سوی نوبخت مکلف به حضور در جلسات مجلس و تشریح و پیشبرد برنامه اصلاح ساختار اقتصادی شدند؛ ادامه داد: جلساتی فی مابین این مدیران سازمان و نمایندگان در کمیسیون برنامه و بودجه مستمرا برگزار شده و سازمان برنامه و بودجه نهایت همکاری را برای تبدیل این برنامه ها به قانون به عمل خواهد آورد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن تکذیب این ادعا که دولت لایحه‌ای برای اصلاح ساختار بودجه به مجلس نمی‌فرستد، تاکید کرد: این برنامه پیش از این به مجلس ارائه شده و چنین توافقی نه از جانب رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته و نه از جانب مدیران سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان مجلس.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تصویب برنامه پیشنهادی مذکور به مجلس، لایحه بودجه 1400 در چارچوب آن در دولت تدوین و به تصویب مجلس برسد.

پیش از این نیز نوبخت در گفت و گوی مجازی خود با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، بر این موضوع صحه گذاشته و از اعلام آمادگی سازمان برنامه و بودجه کشور برای ارائه لایحه بودجه 1400 در چارچوب برنامه اصلاح ساختار بودجه سخن گفته بود.

  یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است: مطالعاتی در زمینه اصلاح ساختار بودجه در مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام است و دولت نیز پذیرفته که به جای ارائه لایحه به مجلس، همین مطالعات را مبنا قرار دهد.