۰ نفر

در سفر نوبخت به مناطق سیل‌زده:

عملیات ساخت بیش‌از ۱۶هزار واحد مسکونی در چابهار آغاز شد/ ۳۰۰میلیون یورو برای تکمیل راه آهن چابهار اختصاص یافت

۲ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳:۰۰
کد خبر: 411754
عملیات ساخت بیش‌از ۱۶هزار واحد مسکونی در چابهار آغاز شد/ ۳۰۰میلیون یورو برای تکمیل راه آهن چابهار اختصاص یافت

عملیات ساخت ۱۶هزار و ۲۵۰واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از سیلاب در شهرستان چابهار با حضور معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس بنیاد مسکن انقلاب، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز چهارشنبه در این مراسم اظهار داشت: همچنین هشت هزار واحد خسارت دیده ناشی از سیلاب در شهرستان چابهار تعمیر خواهد شد.

وی ادامه داد: با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت این تعداد واحد مسکونی در چابهار در مدت یک سال ساخته خواهد شد.

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این تعداد واحد مسکونی هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: دولت در کنار مردم سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان و برای جبران خسارت‌های وارده از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نوبخت تصریح کرد: حضور رییس جمهوری و شماری از وزرا، مسوولان کشوری و لشکری در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان نشان دهنده این است که دولت و مسوولان نظام در کنار مردم این استان هستند.

وی ادامه داد: رییس جمهوری در جریان سفر به مناطق سیستان و بلوچستان به من دستور دادند تا از نزدیک از مناطق سیلزده جنوب این استان بازدید و اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهم.

معاون رییس جمهوری گفت: برای جبران خسارت‌های وارده به سیستان و بلوچستان ناشی از سیلاب در گام نخست عملیات ساخت و تعمیر ۲۴ هزار واحد مسکونی در شهرستان چابهار آغاز شد.

وی ادامه داد: در گام دوم زیرساخت‌های جنوب سیستان و بلوچستان که بر اثر سیلاب تخریب شده اند بازسازی خواهند شد.

نوبخت تصریح کرد: دولت و تمام مسوولان نظام جمهوری اسلامی در کنار مردم سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان هستند و برای جبران خسارت‌های وارده از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی بیان کرد: خدمت به مردم سیلزده سیستان و بلوچستان وظیفه مسوولان است و در این زمینه همه دستگاه‌ها در حال خدمات رسانی به این مردم صبور هستند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به خط راه آهن چابهار - زاهدان گفت: ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل این خط ریلی تخصیص یافته که امیدواریم هر چه سریعتر تکمیل شود.

وی ادامه داد: دولت برای توسعه شاخص‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان در حال تلاش است.

 محمدباقر نوبخت به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده بلوچستان و بررسی مسائل و مشکلات مردم /امروز/ چهارشنبه وارد فرودگاه کنارک-چابهار شد و مورد استقبال گرم استاندار و مسوولان استان قرار گرفت.

 نوبخت را در این سفر علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همراهی می‌کند.

 معاون رییس جمهوری به همراه رییس بنیادمسکن کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولان محلی از مناطق سیلزده چابهار بازدید کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم استقبال از معاون رییس جمهوری گفت: نوبخت در این سفر علاوه بر بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان در جلسه شورای برنامه‌ریزی حضور خواهد یافت.

احمدعلی موهبتی افزود: کلنگ‌زنی تعدادی از واحدهای مسکونی از دیگر برنامه های سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: همچنین قرار است برخی از واحدهای مسکونی مناطق محروم که قبل‌تر به دست نوبخت کلنگ‌زنی شده بود، افتتاح شود.

رییس جمهوری، اکثر وزیران، رییس مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارتش و سپاه  که از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان بازدید کردند بر رسیدگی به مناطق سیلزدگان تاکید داشتند و شانه به شانه هم در میدان حضور یافتند.با این حال مردم سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان احتیاج به کمک دارند و منتظر کمک‌های بیشتری از سوی مردم نوعدوست کشور هستند.

سامانه بارشی سیل‌آسایی که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و وضعیت سیستان و بلوچستان را بسیار بدتر از دو استان دیگر کرد.

همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، سپاه و بسیج ۸۶۰ مسیره بازگشایی شده است.

همزمان با بروز سیلاب دستگاه‌های خدمات رسان همچون سپاه و نیروهای مسلح با بسیج امکانات به کمک مردم سیلزده این خطه از ایران اسلامی شتافتند و از کمک رسانی به آنان دریغ نکردند اما عمق فاجعه به حدیست که نیازمند عزم ملی و کمک همگان است.

سیل خروشان همدردی مردم در کنار خدمت رسانی مسوولان نهادهای مختلف در بحران‌های اخیر این حقیقت مهم را به اثبات رساند که در اوج آشفتگی‌ها و خطرات پیش بینی نشده، قدرت همدلی اثرگذاری ملموس و فراگیری دارد.

تمام ارکان کشور اعم از دولت، نیروهای امداد و نجات، ارتش، سپاه و سایر نهادهای دولتی و خصوصی به صورت هماهنگ و یکدل کمک به سیل زدگان و رفع دغدغه‌های مردم را در اولویت امور خود قرار داده و آستین همت بالا زده‌اند تا به بهترین نحو و در سریعترین زمان از آلام و مشکلات مردم بکاهند.