۰ نفر

محسن هاشمی:

درخواست ارائه گزارش خسارت‌های هفته گذشته به تهران

۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبر: 396896
درخواست ارائه گزارش خسارت‌های هفته گذشته به تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: از شهردار تهران درخواست شده میزان خسارت ها هفته گذشته به تجهیزات شهری تهران را اعلام کند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛  محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز شورای شهر گفت: همانطور که دیدید جلسه امروز با کمی تاخیر برگزار شد زیرا قبل از آغاز جلسه اعضای شورا با شهردار جلسه هم اندیشی داشتند تا در خصوص برنامه عملیاتی و اولویت های شهر تهران مبتنی بر برنامه سوم بحث و بررسی کنند و سیاست های بودجه سالیانه نیز بر اساس همین اولویت ها نوشته شود که در صحن نیز به این الزام ها اشاره شد که باید برنامه تحقق پذیر و اولویت محور باشد، تاکنون طی هفت جلسه اولویت های کمیسیون های شورای شهر بررسی شده و تاکید شد الزامات بودجه نویسی امسال بر اساس همین اولویت ها باشد.

وی ادامه داد: همچنین در صحن امروز شورا اضافه شدن یک نفر از ستاد شورایاری ها در کمیسیون نامگذاری به تصویب رسید. الزام شهرداری تهران به ثبت ملی منطقه توچال نیز یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی صحن امروز بود.

هاشمی در ادامه با اشاره به استقبال شهروندان تهرانی از حمل و نقل عمومی پس از افزایش نرخ بنزین گفت: توسعه حمل و نقل عمومی اولویت یک یک شهر تهران است که خوشبختانه دو مصوبه خوب در دولت در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد. خرید هزار واگن برای تهران که مصوبه شورای اقتصاد را دارد و به دلیل تحریم ها اجرایی شدن آن با تاخیر انجام شده در حال پیگیری آن هستیم.

وی با اشاره به دومین حجلسه ای که با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دارد گفت: این جلسه هم درباره حمل و نقل عمومی کلانشهرها و 19 هزار اتوبوسی که سه تا پنج هزار آن متعلق به تهران است.

هاشمی با بیان اینکه دو مصوبه دولت در حدود 20 هزار میلیارد در جهت توسعه و کیفیت حمل و نقل عمومی وجود دارد  گفت این مصوبات به دلیل عدم هماهنگی در وزارت صمت، کشور، نفت، راه و شهرسازی، برنامه و بودجه و ... اجرایی نشده است که پیگیر اجرای این دو مصوبه دولت هستیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه شهرداری تهران وعده داد هر ماه یک وعده ایستگاه مترو افتتاح می کند گفت: این موضوع نیز در جلسه هم اندیشی با شهردار تهران مطرح شد در حال حاضر امکان افتتاح ایستگاه مترو داریم اما مراسم افتتاح برگزار نشده است.

هاشمی در خصوص کاهش ترافیک تهران پس از افزایش قیمت بنزین گفت: در ابتدا مقداری بار ترافیک تهران کاهش پیدا کرد که ناشی از کاهش خودروهای ورودی به تهران بود پس از گرانی بنزین تعداد خودروهایی که از حاشیه تهران به داخل تهران می آمدند کاهش پیدا کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص برآورد خسارت های وارده در هفته گذشته به تجهیزات شهری گفت: این موضوع نیز در جلسه هم اندیشی مطرح شد و از شهردار تهران درخواست شد گزارشی در خصوص میزان خسارت ها به شورا بدهند تا شورا از کمیسیون های امنیتی تهران یا استانداری تهران پیگیری کند که در صورت اختصاص بودجه ای به رفع خسارت ها این بودجه در اختیار تهران قرار بگیرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص حضور پورسیدآقایی در مسکو گفت: اطلاعی ندارم قرار بود یک خط اعتباری 5 میلیاردی که باز هم نمی دانم دلار است یا یورو از طریق مسکو بازگشایی شود که سهمی نیز حمل و نقل تهران از این خط اعتباری داشت. احتمال دارد در این سفر پورسیدآقایی، آقای اردکانیان را همراهی کرده باشد هر چند در خصوص این سفر اطلاع دقیقی ندارم.