۰ نفر

رییس اتاق بازرگانى ایران اعلام کرد؛

ایجاد تشکل توسط سازمان‌های دولتی مغایر با قانون است/ اتاق بازرگانى موظف به حذف تشکل‌هاى موازى است

۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۴۰
کد خبر: 373372
ایجاد تشکل توسط سازمان‌های دولتی مغایر با قانون است/ اتاق بازرگانى موظف به حذف تشکل‌هاى موازى است

رییس اتاق بازرگانى ایران تاکید کرد: ایجاد تشکل توسط سازمان‌های دولتی مغایر با تکالیف قانونی است و طبق قانون تنها اتاق بازرگانی می‌تواند تشکل ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ غلامحسین شافعی عصر امروز در دومین همایش ملی تشکل های اقتصادی ایران که در اتاق ایران برگزار شد، بیان کرد: اتاق بازرگانی موظف است بر اساس قانون تشکل‌های موازی را حذف کند، چرا که این تشکل‌ها با نظرات غیرکارشناسی خود دولت را دچار مشکل می‌کنند.

وى ادامه داد: متاسفانه ما یک تشکل موازی را از بین می‌بریم تا سه تشکل موازی از سوی مقامات دولتی ایجاد شود، اما فاجعه این است که گاهی در سازمان‌های دولتی تشکل تشکیل شده و از آن‌ها استفاده ابزاری کنند.

به گفته شافعى، تشکل های افتصادی سازمان‌هایی خودجوش و غیردولتی هستند که تشکیل آن‌ها بر اساس نیاز انجام شده و فعالیتشان در زمینه اقتصادی داوطلبانه است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی با بیان اینکه بهره‌گیری از فواید تشکل‌ها نیازمند ایجاد فضای مناسب برای حضور فعال آن‌هاست، افزود: شکل‌گیری محیط مناسب برای نقش‌آفرینی تشکل‌های اقتصادی جزو وظایف ملی است که باید حاکمیت در بوجود آوردن آن تلاش جدی کند. همچنین میزان و حدود نقش آفرینی تشکل‌های اقتصادی با ساختار دولت‌ها در ارتباط است و از دولت تقاضا داریم در اجرای قانون فضای کسب و کار اقدامات جدی‌تر به عمل آورد.

شافعى بیان کرد: بخش خصوصی مطابق قانون در مجامع و شوراها باید حضور داشته باشد و خودش نماینده‌اش را تعیین کند اما گاهی می‌بینیم در بسیاری از سازمان‌ها افرادی به عنوان نماینده بخش خصوصی دعوت می‌شوند در حالیکه ما آنها را معرفی نکرده‌ایم و نماینده واقعی ما نیستند.