۰ نفر

وزیر صنعت: تولید در کشور باید جدی گرفته شود

۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبر: 363179
 وزیر صنعت: تولید در کشور باید جدی گرفته شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حل مشکلات تورم، بیکاری جوانان، فقر، مشکلات معیشتی مردم و بسیاری موارد دیگر مستلزم این است که تولید در مملکت جدی گرفته شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رضا رحمانی با بیان این که  مقام معظم رهبری شعار محوری سال را رونق تولید تعیین فرمودند که یک انتخاب هوشمندانه و استراتژیک بود افزود: خوشبختانه یک فرصت جدید با تعیین شعار مزبور در سطح کشور ایجاد شده که باید مغتنم شمرده شود.

وی همچنین اظهارداشت: معظم له با اشرافیت کامل به این موضوع که راهکار رفع مشکلات اساسی کشور در توجه به تولید است این نامگذاری را انجام داده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تورم، بیکاری جوانان، فقر، مشکلات معیشتی مردم، توسعه و تقویت اقتصاد ملی و بسیاری موارد دیگر مستلزم این است که تولید در مملکت جدی گرفته شود.

وی افزود: تمامی همکاران و بدنه کارشناسی در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تحقق بخشی به شعار محوری سال پای کار آمدند و ساز و کارهای لازم را در محور های مختلف همچون حفظ تولید فعلی، فعال کردن ظرفیت های خالی، فعال سازی واحدهای غیر فعال و توسعه فعالیت های موجود تدوین کردند.

رحمانی اظهارداشت: بطور کلی با ابلاغ این سیاست ها و برنامه ها ساخت داخل در صنایع مختلف از قبیل فولاد، پتروشیمی، سیمان، خودرو، صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، پوشاک و در بسیاری رشته ها جدی گرفته شد و اکنون یک نهضتی در زمینه ساخت داخل در کشور ایجاد شده است.

وی گفت: کالاهای وارداتی که توان ساخت داخل دارند امروز در اولویت داخلی سازی قرار گرفته اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: رونق داخل سازی ضمن تامین کالاها، قطعات و تجهیزات مورد نیاز در کشور می تواند در بحث اشتغال افزایی، قطع وابستگی به خارج، خروج ارز از مملکت و غیره بسیار موثر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران به لحاظ صنعتی و معدنی از ظرفیت و توان تولید قابل توجهی برخوردار است، اظهارداشت: هم اکنون در خیلی از رشته های صنعتی تولیدات کشور بیش از مصرف داخلی است.

رحمانی گفت: صادراتی که هم اکنون در این حوزه انجام می شود با حجم بالا بوده و ارزآوری خوبی برای کشور به همراه دارد.

وی در ادامه تعداد شاغلان حوزه صنعت، معدن و تجارت را سرجمع بیش از 10 میلیون نفر اعلام کرد و افزود: صنعت به عنوان «تولید» بخش مولد اقتصاد محسوب و بخش های دیگر مانند خدمات و بازرگانی همه بر مبنای این مهم فعال می شوند.