۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی:

80 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 296785
 80 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت 80 درصد مطالبات گندمکاران در سالجاری خبر داد و گفت: 20 درصد باقیمانده مربوط به جاهایی است که تحویل محصول گندم دیر انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح متمرکز پروژه های کشاورزی شهرستان علی آباد کتول استان گلستان افزود: 20 هزار میلیارد ریال دیگر از مطالبات گندمکاران هفته آینده پرداخت می شود که با تحقق آن، میزان پرداخت مطالبات به 90 درصد افزایش می یابد.

وی افزود: مطالبات کلزاکاران نیز تاکنون به طور کامل پرداخت شده و استان گلستان در این زمینه پیشتاز بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افتتاح سیلوی 90 هزار تنی علی آباد کتول گفت: باید به بخش خصوصی توجه بیشتری شود زیرا امروز شاهد افتتاح سیلویی هستیم که با ظرفیت 90 هزار تن و بهره گیری از دانش نوین و بومی انجام شده و تمام 300 میلیارد ریال هزینه آن از سوی بخش خصوصی تامین و برای 25 نفر ایجاد شغل شده است.

حجتی افزود: با توجه به محدودیت آبی منطقه، مدیران استان گلستان با سرمایه گذاری 680 میلیارد ریالی برای تجهیز هشت هزار و 200 هکتار از اراضی به سیستم های نوین آبیاری در سال های 96 و 97، اقدامات خوبی را در بخش کشاورزی استان انجام داده اند.

وی گفت: انتقال آب با لوله به طول 400 کیلومتر به اراضی کشاورزی با اعتبار 320 میلیارد ریال از اقدامات مهم دیگر این حوزه در سال جاری است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سیستم های نوین آبیاری باعث افزایش راندمان آبیاری شده و با اقدامات انجام شده در این زمینه در پنج سال گذشته راندمان آبیاری از 35 درصد در کل کشور به 44 درصد رسیده است.

وی افزود: اقدامات دیگری نیز برای افزایش بهره وری آب نظیر اصلاح بذر و آموزش کشاورزان در زمینه های مختلف انجام شده که باعث افزایش 6 درصدی بهره وری آب در پنج سال گذشته و رسیدن به رقم 30 درصد در این زمینه شده است.

حجتی یادآور شد: با توجه به وضعیت کم آبی تلاش کشاورزان در این زمینه باید بیشتر شود تا با کمترین استفاده از آب موجود بتوانیم کشاورزی موفق تری داشته باشیم.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه با سفر به گلستان و حضور در شهرستان های مختلف این استان، ضمن بازدید از پروژه های مختلف کشاورزی در آیین بهره برداری تعدادی از طرح ها نیز شرکت می کند.