۰ نفر

آخوندی: پیگیر افزایش سقف وام خرید مسکن هستیم

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۲۶
کد خبر: 267866
آخوندی: پیگیر افزایش سقف وام خرید مسکن هستیم

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن صندوق مسکن یکم گفت: افزایش سقف تسهیلات خرید خانه همواره در دستور کارماست، اما در این زمینه به تنهایی تصمیم گیر نیستم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز یکشنبه در حاشیه نخستین همایش هم اندیشی با تشکل های حرفه ای در جمع خبرنگاران، افزود: با مصوبه شورای پول و اعتبار سود تسهیلات برای خرید مسکن در بافت های فرسوده شهری از 8 به 6 درصد کاهش یافت و تلاش می کنیم که سقف تسهیلات نیز تا جایی که امکان دارد، افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: توسعه قطارهای حومه ای و اتصال چشمه بارها به شبکه ریلی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه در توسعه حمل و نقل ریلی در کشور است.

آخوندی یادآور شد: در حوزه حمل و نقل ریلی وزارت راه وشهرسازی به دنبال اتصال چشمه های بار به شبکه است و برای همین منظور همواره در حال 2 ، 3 و 4 خطه شدن شبکه ریلی در برخی از مسیرهای ریلی هستیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها گفت: تشکیل قطارهای حومه ای مصوب برنامه ششم توسعه بوده و اساسنامه آن به هیات دولت تقدیم شده است و با راه اندازی آن شاهد تحولات بزرگی در بخش حمل ونقل کشور خواهیم بود.

آخوندی بیان کرد: برای توسعه حمل ونقل ریلی کشور قراردادهای خوبی با شرکت های خارجی منعقد شده و بخش خصوصی نیز در این راستا بسیار فعال شده است.

وزیر راه وشهرسازی درباره اجرای قانون دریافت مالیات از خانه های خالی گفت: مسئول پرداخت مالیات خانه های خالی سازمان امور مالیاتی است و ما نیز تلاش می کنیم که این مساله اتفاق بیافتد.

به گزارش ایرنا، با حضور فعالان تشکل های حرفه ای در حوزه حمل و نقل و ساختمان و وزیر راه و شهرسازی نخستین همایش هم اندیشی با تشکل های حرفه ای امروز برگزار شد و عباس آخوندی در جریان مشکلات و چالش های مهم تشکل های حرفه ای در این دو بخش اقتصادی کشور قرار گرفت.