۰ نفر

در دیدار با «واصف طالب‌اف» مطرح شد؛

تاکید ظریف بر ضرورت تقویت مناسبات بانکی، مطالعاتی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان/ اشاره به اهمیت گمرک در توسعه مناسبات دوجانبه

۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 262153
تاکید ظریف بر ضرورت تقویت مناسبات بانکی، مطالعاتی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان/ اشاره به اهمیت گمرک در توسعه مناسبات دوجانبه

وزیر امور خارجه کشورمان با «واصف طالب‌اف» رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که به دعوت مقامات جمهوری خودمختار نخجوان به این جمهوری سفر کرده است، با «واصف طالب‌اف» رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفتگو کرد.

 

واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری مستقل خودمختار نخجوان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر ظریف و هیات همراه گفت: مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف به خوبی جلو می‌رود، مردم ایران و نخجوان به راحتی تردد می‌کنند و تعداد گردشگران افزایش یافته و دانشجویان ایرانی بدون هیچ مشکلی به تحصیل ادامه می‌دهند.

رئیس مجلس عالی نخجوان همچنین با اشاره به اهمیت گمرک در توسعه مناسبات دوجانبه فیمابین، بر همکاری بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن تشکر از مهمانوازی طرف نخجوانی اظهار داشت: مناسبات دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان رو به پیشرفت است؛ پروژه‌های نیروگاهی و سدسازی عملیاتی شده و زمینه‌های خوبی برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های دامپروری صنعتی، بهداشت و تامین دارو و ایجاد موسسات داروسازی، اعزام پزشک و تجهیزات پزشکی، گردشگری، تسهیل حمل و نقل، صنایع غذایی و تولید مشترک وجود دارد.

ظریف همچنین بر تقویت مناسبات بانکی، مطالعاتی و تبادل دانشجو و همچنین افزایش روابط استانی بین نخجوان و شهر‌های استان‌های آذربایجان شرقی و غربی جمهوری اسلامی ایران و افزایش رفت و آمد‌ها تاکید کرد.

 ظریف با اشاره به انتخاب تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری و نخجوان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: در این زمینه نیز نخجوان و تبریز می‌توانند همکاری بیشتری داشته باشند.