۰ نفر

در دیدار کرباسیان با اورشکین مطرح شد؛

توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و روسیه/ ضرورت تحکیم روابط اقتصادی دو کشور

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۴۷
کد خبر: 256271
توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و روسیه/ ضرورت تحکیم روابط اقتصادی دو کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه توسعه کمی و کیفی روابط اقتصادی میان استان های دو کشور به ویژه استان های همجوار با دریای خزر را سیاستی راهبردی برای افزایش سطح مبادلات اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان امروز با ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه دیدار و در خصوص توسعه همکاری های دو جانبه مذاکره کرد.

دکتر کرباسیان با اشاره به انجام سه دیدار میان روسای جمهور دو کشور طی یکسال اخیر، این موضوع را  نشان از اهمیت و عمق راهبردی روابط فی مابین دانست و تاکید کرد اکنون که روابط سیاسی دو کشور در چنین شرایط مطلوبی قرار دارد توسعه روابط اقتصادی برای تحکیم این ارتباط اجتناب ناپذیر است.

کرباسیان روسیه و ایران را دو کشور بزرگ و دارای موقعیت و نقش راهبردی در معادلات بین المللی برشمرد.

وزیر اقتصاد کشورمان در ادامه با تاکید بز اینکه، ما طی دولت یازدهم و اکنون دوازدهم گام های مهمی برای مقاوم سازی اقتصاد کشور برداشته ایم، از تحولات مثبت و زیربنایی اقتصادی در روسیه ابراز خرسندی کرد و آن را فرصتی برای توسعه روابط بر شمرد.

دکتر کرباسیان در ادامه با اشاره به اینکه، دریای خزر اهمیت خاصی برای ما دارد و ما سعی داریم از ظرفیت استان های همجوار خزر برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور استفاده کنیم، با یاداوری موفق  راه اندازی مرکز تجاری ایران در آستاراخان، خواهان توسعه اقداماتی از این دست و تسهیل روابط تجاری استان های دو کشور شد.

وزیر اقتصاد کشورمان یکی از موضوعات جدی دیگر را بحث سرمایه گذاری های مشترک و متقابل دانست و تصریح کرد که به همین دلیل کار گروهی با همین ویژگی در کمیسیون مشترک ایجاد شده است.