۰ نفر

پیشرفت خوب در توسعه میدان "فرزاد بی"

زنگنه: توسعه لایه نفتی را به راحتی به توتال نمی‌دهیم/ ترانزیت نفت عراق منتفی نشده است

۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 255979
زنگنه: توسعه لایه نفتی را به راحتی به توتال نمی‌دهیم/ ترانزیت نفت عراق منتفی نشده است

وزیر نفت گفت: توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی را به‌ راحتی به توتال نمی دهیم.

بیژن زنگنه در حاشیه نخستین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت درباره سفر اخیرش به هند به همراه رئیس جمهوری به خبرنگاران گفت: در این سفر درباره برداشت نفت با هندی‌ها مذاکره کردیم، بحث دیگری درباره توسعه میدان فرزاد بی بود که پیشرفت خوبی داشت؛ به طور کلی در اصول با یکدیگر توافق داشتیم و ان‌شاءالله در جزئیات هم به نتیجه برسیم. به گزارش اقتصاد‌ آنلاین به نقل از مهر ، وی درباره این که آیا توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی به شرکت دانمارکی مرسک واگذار می‌شود، با بیان این که ادغام شرکت مرسک با توتال فرانسه نهایی شده است، افزود: توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی به‌راحتی به توتال سپرده نمی‌شود.

وزیر نفت درباره این که نظر شما درباره آغاز بخش دوم ساخت خط لوله گازی تاپی چیست، اظهار کرد: خط لوله انتقال ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند (تاپی) هر زمان اجرایی شد درباره آن صحبت می کنیم.

زنگنه برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۹۶ را منتفی دانست و درباره استخدام آبدارچی به‌عنوان مدیرعامل و یا عضو هیئت مدیره یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت هم اظهار کرد: این موضوع را می‌توان به‌صورت حقوقی پیگیری کرد. کدام آبدارچی؟

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سواپ نفت خام کرکوک گفت: ترانزیت نفت عراق منتفی نشده است.