۰ نفر

در حضور بازنشستگان معترض به اجرا نشدن قانون خدمات کشوری؛

ربیعی: مشکلات را زیر فرش پنهان نمی‌کنیم/ من سخنگو و صدای بازنشستگان هستم

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۵۱
کد خبر: 255045
ربیعی: مشکلات را زیر فرش پنهان نمی‌کنیم/ من سخنگو و صدای بازنشستگان هستم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (سه شنبه) با حضور در جمع گروهی از بازنشستگان معترض به اجرا نشدن قانون خدمات کشوری که در محل این وزارتخانه تجمع کرده بودند، به آنان قول داد که پیگیر درخواست های آنان باشد و گفت: ما مشکلات را زیر فرش پنهان نمی کنیم بلکه برای حل آن اقدام خواهیم کرد.

«علی ربیعی» همچنین در سخنان خود اعلام کرد: هر زمان که بخواهید برای شما وقت خواهم گذاشت. من نه تنها حرف شما را گوش می دهم، بلکه می شنوم، به شما حق می دهم و امور شما را پیگیری می کنم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی با بیان اینکه اختلاف نظری بین ما وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مشکلی در همراهی با خواسته های شما حتی در یک مورد ندارم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ما مسائل و مشکلات را زیر فرش پنهان نمی کنیم تا دیده نشود، بلکه برای شنیدن و حل آنها اقدام خواهیم کرد.

ربیعی با بیان اینکه من از ساخت و پاخت ها نیامده ام، افزود: من هم مثل شما بودم حتی شاید وضع من از شما بدتر بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از نزدیک با مشکلات شما آشنا هستم و حداقل با چندین نفر از بازنشستگانی که قول داده بودم در منزلشان دیدار داشتم.

عضو کابینه دولت تاکید کرد: من برای نخستین بار در تلویزبون در خصوص کاهش 67 درصدی قدرت خرید بازنشسته ها صحبت و موضوع را به عنوان مسئله مطرح کردم، بنابراین نمی توان گفت که با این مسئله آشنا نیستم.

وی خاطر نشان کرد: این مسئله آنقدر در کشور شناخته شد که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیز هر کسی می خواست صحبت کند، ناچار بود راجع به مسائل بازنشستگان نیز اظهار نظر کند.

ربیعی افزود: وقتی در مجلس در ارتباط با موضوع بازنشستگی و صندوق ها صحبت کردم ، صندوق بازنشستگی کشوری یک کارپردازی ناعادلانه با یک آینده نامعلوم بود و ما پس از آن به فهم در خصوص این مسئله رسیدیم و دارای برنامه شدیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: من خود برنامه همسان سازی حقوق بازنشستگان و مصوبات آن را در مجلس دنبال کردم. امسال نیز با توجه به اینکه پرداخت بدهی دولت به صندوق ها در برنامه دولت نبود، تلاش کردیم و برای آن بودجه اختصاص دادیم.

ربیعی با اشاره به اینکه در گذشته صندوق ها طوری مدیریت شده اند که این شکاف رخ داده است، گفت: انجام این کار حجم بالایی از پول می خواهد و من نمی گویم که کار خارق العاده کرده ایم ولی کارهای زیادی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: اگر از من بپرسید این اقدامات کافی است؟ می گویم خیر کافی نیست اما ما باید جهت را درست کنیم و راه را ادامه بدهیم.

جمعی از بازنشستگان کشوری صبح امروز (سه شنبه) در اعتراض به اجرا نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری در مقابل وزارت کار تجمع کردند و ربیعی در یک نشست و گفت و گوی سه ساعته حرف ها و خواسته ها آنها را شنید و دیدگاه ها و اقدامات انجام شده در این زمینه را مطرح کرد.