۰ نفر

وزیر ارتباطات عنوان کرد:

پیاده‌سازی نخستین ارز دیجیتالی کشور به‌صورت آزمایشی

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱
کد خبر: 253696
پیاده‌سازی نخستین ارز دیجیتالی کشور به‌صورت آزمایشی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: نخستین ارز دیجیتالی کشور با کمک نخبگان به صورت آزمایشی پیاده سازی می شود.

محمد جواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: جلسه ای با حضور اعضای هیات مدیره پست بانک ایران درباره دیجیتال مبتنی بر زنجیره بلوکی برگزار که در آن مقرر شد این بانک اقدام های لازم برای پیاده سازی آزمایشی نخستین ارز دیجیتالی کشور را با استفاده از ظرفیت نخبگان کشور به عمل آورد.

وی در عین حال یادآور شد که مدل آزمایشی برای بررسی و تایید به نظام بانکی کشور ارائه خواهد شد.

پست آذری جهرمی

وزیر ارتباطات دوم بهمن ماه امسال و در مراسم هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک به فناوری «بلاک چین» که در طراحی ارز دیجتال کاربرد دارد، به عنوان یک واقعیت که بزودی فراگیر خواهد شد، اشاره و بر ضرورت تدوین نقشه حرکت برای رسیدن به این فناوری تاکید کرد.

وزیر ارتباطات فناوری بلاک چین را دارای نکته های بسیار زیاد دانست و در عین حال گفت: این فناوری تهدید هایی هم خواهد داشت که باید خود را برای تغییر هایی که ایجاد می کند، آماده کنیم.

آذری جهرمی رواج تبادل های مبتنی بر رمز نظیر ارز دیجیتال بیت کوین در کشور را مورد اشاره قرار داد و از مشخص نبودن وضعیت آن و اینکه آیا مردم در این باره ضرر خواهند کرد یا نه انتقاد کرد و خواستار روشن شدن دقیق تراین تراکنش ها شد.

به گفته وی، اکنون بسیاری از مسئولان کشور آگاهی کافی در زمینه نوع تعامل با فناوری های نوین ندارند که ضروری است آموزش ها در این زمینه توجه جدی شود.