۰ نفر

ظریف اتهامات "الجبیر" و "نتانیاهو" علیه ایران را بی‌اساس خواند

۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۵۳
کد خبر: 253164
ظریف اتهامات "الجبیر" و "نتانیاهو" علیه ایران را بی‌اساس خواند

محمدجواد ظریف اتهامات و ادعاهای عادل الجبیر و بنیامین نتانیاهو علیه ایران را که امروز در اجلاس امنیتی مونیخ مطرح کردند را حباب روی آب دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه برگزاری اجلاس امنیتی مونیخ در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد چینش  سخنرانان روز سوم اجلاس امنیتی مونیخ به گونه ای بوده که در این روز شاهد مطرح شدن اظهارات ضد ایرانی از سوی برخی از شرکت کنندگان در این اجلاس باشیم، گفت: مهم حرفی است که یک نفر می خواهد بزند. یک نفر (نتانیاهو)آمد و یک نمایشی را اجرا کرد و  یک نفر دیگر( الجبیر) هم حرف هایی زد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، وی ادامه داد: آن چه که مهم است اینکه ایران همیشه پیشنهاد جدی و یک برنامه مهم برای ایجاد امنیت در منطقه داشته است. این پیشنهاد را ایران در سال ۱۳۶۵ مطرح کرد و مبنای بند ۸ قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل شد.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان  با بیان این که این پیشنهاد بر اساس فهم و درک دقیق ایران از واقعیت های منطقه است، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد معقولی است و مهم این موضوع است و با توجه به این امر فرقی ندارد که شما را در چینش سخنرانی ها  اول قرار دهند یا دوم.

وی ادعاهای مطرح شده علیه ایران را حباب روی آب عنوان کرد و افزود: ایران همواره بر مبارزه با تروریسم و افراطی گری تاکید کرده است، موضوعی که به نفع ایران و منطقه است.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان این که این اجلاس علاوه بر سخنرانی فرصتی برای انجام برخی از گفت وگوها و رایزنی ها ایجاد کرد، تصریح کرد: در دیدارهای صورت گرفته در حاشیه اجلاس مونیخ مذاکراتی در مورد بحران های کنونی در منطقه از جمله سوریه و یمن  و همکاری با سازمان ملل در این زمینه صورت گرفت.