۰ نفر

پایان سفر جهانگیری پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی فارس

۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۰۹
کد خبر: 248275
پایان سفر جهانگیری پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی فارس

معاون اول رئیس جمهوری روز یکشنبه پس از بازدید از مجموعه‌های فرهنگی حافظیه و سعدیه و میراث جهانی تخت جمشید به سفر خود به استان فارس پایان داد.

اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در حالی که از سوی اسماعیل تبادار استاندار فارس و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراهی می شد در آرامگاه های حافظ و سعدی شاعران بلندآوازه ایران حضور یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، معاون اول رئیس جمهوری پس از بازدید از آرامگاه های حافظ و سعدی در شیراز، در مجموعه تاریخی تخت جمشید ثبت شده در میراث جهانی یونسکو حضور یافت و از بخش های مختلف این آثار تاریخی برجای مانده از دوران هخامنشیان بازدید کرد.

مجموعه جهانی تخت جمشید در محدوده شهرستان مرودشت استان فارس در حدود 55 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

سلسله هخامنشیان از سال 330 تا 550 پیش از میلاد در ایران حکومت کردند.

در این بازدیدها، مسئولان این اماکن توضیحاتی در خصوص میزان جذب گردشگران، برنامه های طراحی شده برای جذب سرمایه گذاری و رونق اقتصادی و اشتغالزایی صنعت گردشگری در استان فارس ارائه کردند.

آرامگاه حافظ، مجموعه تاریخی تخت جمشید، آرامگاه سعدی، مجموعه تاریخی پاسارگاد و ارگ کریمخان زند در صدر فهرست مکان های پربازدید گردشگران درسفر به استان فارس هستند.

معاون اول رئیس جمهوری شامگامه شنبه پس از سفر یک روزه به استان فارس، شیراز را به مقصد تهران ترک کرد اما به دلیل شرایط نامساعد جوی مجبور به بازگشت به شیراز شد.

حضور در آیین اختتامیه مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان، بهره برداری از طرح فولاد و طرح توسعه کارخانه تولید رینگ خودرو در نی ریز فارس، بازدید هوایی از تالاب خشکیده بختگان، زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و شرکت در جلسه شورای اداری استان فارس برنامه های جهانگیری در نخستین روز حضور در این استان بود.

معاون اول رئیس جمهوری صبح یکشنبه پس از تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی و استانداران البرز و قم و پیگیری روند بازگشایی محور‌های برف گرفته و روانسازی جاده ها، از حافظیه، سعدیه و تخت جمشید بازدید کرد و بعدازظهر یکشنبه به سفر خود به استان فارس پایان داد.