۰ نفر

خانه کشاورز به موضوع پایانه‌های تخصصی محصولات کشاورزی ورود کند

سهم کالای کشاورزی از حمل‎و‌نقل ریلی صفر است/ سوخت مصرفی حمل‌و‌نقل ریلی؛ یک‌ششم سایر روش‌های حمل‌و‌نقل

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۴۲
کد خبر: 232897
سهم کالای کشاورزی از حمل‎و‌نقل ریلی صفر است/ سوخت مصرفی حمل‌و‌نقل ریلی؛ یک‌ششم سایر روش‌های حمل‌و‌نقل

وزیر راه و شهرسازی، در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: عمده برنامه‌ای که پیگیری می‌کنیم توسعه حمل و نقل ریلی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عباس آخوندی، تصریح کرد:  میزان سوخت مصرفی در این نوع حمل و نقل  یک ششم سایر روش‌های حمل و نقل است که علاوه بر صرفه جویی سوخت در حفظ محیط زیست نیز موثر است. اما سهم حمل و نقل جاده‌ای 450میلیون تن است و حمل و تقل ریلی حدود 40میلیون تن است.

وی بودجه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل را 28میلیارد دلار دانست و گفت: در سال گذشته 5 استان را به شبکه حمل و نقل ریلی وصل کردیم و به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم این شیوع حمل و نقل را در همه استان‌ها توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم کالای کشاورزی از حمل و نقل ریلی نزدیک به صفر است تصریح کرد: پایانه کالاهای فسادپذیر در کشور نداریم و در این راستا نیاز به پایانه‌هایی داریم که تمام امکانات نگهداری و سردخانه را داشته باشد و این پایانه‌ها می‌توانند در نزدیکی محل‌ تولید باشد.

آخوندی همچنین گفت: رفتن به سمت حمل و نقل و پایانه‌های تخصصی محصولات کشاورزی می‌تواند تاثیر به سزایی در بهبود اقتصادی کشاورزان داشته باشد.

وی از خانه کشاورز درخواست کرد که به موضوع پایانه‌های تخصصی محصولات کشاورزی ورود پیدا کند.

آخوندی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر 93 درصد جمعیت روستایی از راه آسفالته بهره مند هستند و برنامه داریم سالی 2500 تا 3 هزار کیلومتر به آن اضافه کنیم.