۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

هیچکس حق ندارد برای ایجاد صنایع تبدیلی مانع‌تراشی کند/ ایجاد صنایع تبدیلی توسط کشاورزان تغییر کاربری نیست

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۲۹
کد خبر: 232862
هیچکس حق ندارد برای ایجاد صنایع تبدیلی مانع‌تراشی کند/ ایجاد صنایع تبدیلی توسط کشاورزان تغییر کاربری نیست

وزیر جهاد کشاورزی در کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: یکی از مسائلی که ما بر آن اصرار داریم کشاورزی پایدار است که عمدتا به آب بر می‌گردد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمود حجتی گفت، قنات بهترین سیستم بهره‌برداری آب در بخش تعادل بخشی است و از هزاران سال پیش در کشور ما استفاده می‌شده است.

وی تصریح کرد: اگر در مواردی آب درست مصرف نمی‌شود به خاطر این است که ابزار مناسب در اختیار کشاورزان نیست. بخشی از نیاز محصولات کشاورزی را می‌توان با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بدست آورد که در آب نیز صرفه‌جویی شود.

حجتی با بیان اینکه بخشی از 1/5میلیارد دلاری که دولت برای توسعه روستاها در نظر گرفته می‌تواند در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شود گفت: امسال در بخش سیستم آبیاری نوین رکوردی در کشور به ثبت رسیده است و به طور متوسط 90 هزار هکتار توسط بخش خصوصی اجرا شده است و در بخش مکانیزاسیون 5هزار میلیارد تومان بخش خصوصی تسهیلات 15 درصد دریافت کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص سرمایه بانک کشاورزی نیز افزود: امروز از 3هزار میلیارد تومان به 9600میلیارد   تومان رسیده است و ما معتقدیم باید بیشتر از این باشد تا توان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تر داشته باشد.

وی گفت: ایجاد خدمات پس از تولید تغییر کاربری نیست در این زمینه باید همکاران با کشاورزان همکاری کنند.

حجتی در ارتباط با موافقت اصولی دادن به سردخانه و صنایع تبدیلی و پرداخت تسهیلات و آموزش مهارت افزود: همکاران ما موظف به اقدام سریع هستند.