۰ نفر

سه نماینده از پاسخ‌های ربیعی قانع شدند

۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۴۸
کد خبر: 228888
سه نماینده از پاسخ‌های ربیعی قانع شدند

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن پاسخ به سوال مشترک نمایندگان خمینی شهر، زابل و بافق در مورد وضعیت جامعه کارگری آنان را قانع کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سوال مشترک و ملی سه نماینده در مورد اخراج جمعی از اعضای شوراهای کارگری توسط کارفرمایان و انجام ندادن اقدامی مناسب از سوی این وزارتخانه در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس حضور یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد رضا صباغیان نماینده بافق در مجلس به نمایندگی از محمد جواد ابطحی و حبیب الله دهمرده نمایندگان خمینی شهر و زابل در مجلس سوال مشترک از وزیر تعاون را مطرح کرد.

صباغیان گفت: تعدادی ازکارگران عزیز و زحمت کش که برای احقاق حقوق کارگری و قانونی خود، اقدام به تشکیل شوراهای کارگری می کنند یا نماینده کارگران یا عضو خانه کارگر می شوند، با کوچک ترین اعتراض از سوی کارفرمایان مورد بی مهری قرار گرفته که در مواردی هممتاسفانه شاهد اخراج آنها هستیم.

وی به برخورد ناموجه ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع اشاره کرد و آن را نوعی بی مهری نامید که موجب تجری کافرمایان و استمرار به نقض حقوق کارگران و اخراج آنان می شود.

وی تاکید کرد: ما در استان یزد نیز شاهد این قبیل برخوردها و رفتارها بوده ایم که وزارت تعاون باید هر چه سریعتر آن را پیگیری کند.

صباغیان با بیان این که متاسفانه امروز حقوق کارگران تضعیف می شود، اظهارکرد: بنده همواره از حقوق برخی از کارفرمایان دفاع کرده ام زیرا آنان به کارگران ظلم نمی کنند ولی ما شاهدیم که برخی از کارفرمایان ظلم بسیاری به کارگران می کنند.

نماینده مردم بافق در مجلس تصریح کرد: رعایت حقوق کارگری به توسعه و رشد پیشرفت کشور بسزایی می کند، در دنیا توجه ویژه ای به تشکل های کارگری وجود دارد ولی متاسفانه این توجه در کشور ما وجود ندارد.

صباغیان گفت:بخش کارگری نه قدرت و نه جرات حرف زدن دارد زیرا اگر بخواهند حرفی بزنند اخراج می شوند.

وی افزود: امروز متقاضیان کار مجبورند با التماس و با کلی واسطه در بخش های کارگری مشغول کار شوند از این رو این ها جرات اعتراضی ندارند.

وی گفت: اگر آقای ربیعی قول دهد در مدت یک ماه به این مشکلات رسیدگی کند این سوال را به رای مجلس نمی گذارم.

علی مطهری نایب رییس دوم مجلس که ریاست ساعتی از جلسه علنی امروز مجلس را به عهده داشت به نقل از علی ربیعی اعلام کرد که وی قول داده مشکلات کارگری را در مدت یک ماه پیگیری کند و بنابراین نماینده بافق نیز به نمایندگی از سوال کنندگان اعلام کرد که از پاسخ های ربیعی قانع شده است.