۰ نفر

انعقاد ۲۶میلیارد دلار قرارداد با بانک‌های خارجی

آمادگی ایران در برابر تهدیدات جهانی/ بعد از برجام ۱۴میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد

۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۲
کد خبر: 221093
آمادگی ایران در برابر تهدیدات جهانی/ بعد از برجام ۱۴میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که اولویت دولت بصورت ویژه جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت پتروشیمی است، گفت: در دوران بعد از برجام حدود ۱۴میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب شده است.

اسحاق جهانگیری، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین رشته های صنعتی ایران، صنعت پتروشیمی است. صنعتی پویا، توجیه پذیر و از هر جهت با سیاست های داخلی ایران سازگار است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: پتروشیمی صنعتی دانش بنیان و مردمی است که قادر است در فضای بین المللی حضور داشته باشد بنابراین در این زمینه وزارت نفت برنامه های خوبی را تهیه کرده است.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد صنایع پایین دستی حتما با حمایت وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به سرعت توسعه پیدا کند.

جهانگیری همچنین گفت: یکی از اولویت های دولت بصورت ویژه برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی، بخش صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن است.

وی یادآور شد: از اول دولت یازدهم تا شهریور سال 96، 19 میلیارد و 377 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری مستقیم در وزارت امور اقتصادی و دارایی تحت حمایت قانون سرمایه گذاری خارجی کشور به تصویب رسید.

وی اظهارکرد: بیش از 11میلیارد و 660 میلیون دلار آن جذب شده و در واقع تبدیل به کارخانه و صنعت در کشور شده است.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: در دوران بعد از برجام حدود 14 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب شده است.

جهانگیری در ادامه به موضوع سخنرانی ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در مقطع خاصی از جهان قرار گرفته ایم، هفته گذشته تصویری از جهان در مجمع عمومی سازمان ملل به نمایش گذشته شد.

وی ادامه داد: در یک طرف تمایل جنگ طلبانه ای بود که ترامپ و نتانیاهو به نمایش گذاشتند و آن را نمایندگی می کردند و به نظر می آمد به دنبال ایجاد هراسی باشند برای تجارت اسلحه و سلطه بر جهان.

معاون اول رییس جمهوری افزود: در طرف دیگر کشورهای مستقلی بودند که به رای ملت و خودشان پایبند بوده ومی خواستند روی پای خودشان بایستند.

جهانگیری اضافه کرد: سخنان سنجیده دکتر روحانی رییس جمهوری را همگان شنیدید که پیامش این بود که ایران به دنبال تنش زدایی است، ایران به قوانین و مقررات بین المللی پایبند است، ایران به دنبال جهانی عاری از خشونت و افراط گرایی و تروریسم است و سابقه عمل ایران در این سال ها به خوبی در این سال ها به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: لازمه زندگی در جهان پرمخاطره ای که در آن قرار گرفته ایم همانطور که رهبری تاکید کردند، توانمند کردن کشور و جامعه از نظر علمی، تکنولوژی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

جهانگیری تاکید کرد: نیازمند عزم ملی برای نوسازی نگرش ها و نهادها در جهت توانمندی شهروندانمان هستیم، البته در این مسیر نوسازی با چالش ها و فرصت هایی روبرو هستیم.

وی با بیان این که سیاست های مورد نیاز برای توانمند جامعه و کشور مورد اجماع همه است، گفت: امروز سیاست های اقتصادی مقاومتی مورد اجماع همه است، قوای سه گانه، بخش خصوصی و دولتی هماهنگ هستند.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: امروز در مقطعی قرار گرفته ایم که اقتصاد با توجه به نقدها و تنگ هایی که داریم در مسیر صحیح قرار گرفته است.