۰ نفر

نعمت‌زاده: در زمینه تجارت، باید به صادرات توجهی ویژه داشت

رشد ۱۰درصدی بخش صنعت در دولت یازدهم/ لزوم حمایت منطقی و همه‌جانبه از تولید

۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶
کد خبر: 211855
رشد ۱۰درصدی بخش صنعت در دولت یازدهم/  لزوم حمایت منطقی و همه‌جانبه از تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد منفی 10.5 درصدی بخش صنعت در سال 92 با مساعدت همگان و صبر و بردباری صنعتگران و کارآفرینان به بیش از 10 درصد افزایش یافت.

«محمدرضا نعمت زاده» امروز (چهارشنبه) در پایان آخرین جلسه هیات دولت یازدهم در جمع خبرنگاران افزود: در طول چهار سال گذشته مشکل خاصی وجود نداشته، زیرا همواره همکاری و محبت آحاد مردم و مسئولان را با خود داشتم، اما در آغاز اصلاح وضعیت صنعت در شروع بکار دولت یازدهم با آشفتگی ها، رکود فراوان و رشد منفی مواجه بودیم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی بیان داشت: در این روزهای پایانی حضور در مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت، توجه آحاد جامعه را به امر تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی جلب می کنم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، همه مسئولان و حکم عقل است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید توجه کنیم که ایران کشور ماست و باید با استفاده از تولیدات و محصولات داخلی، به ایجاد اشتغال برای جوانان خود بپردازیم.

وی ابراز امیدواری کرد آحاد مردم و مسئولان با مشارکت یکدیگر زمینه های تبدیل کشور به کشوری صنعتی و مقتدر را در عرصه علمی و فنی فراهم کنند.

** لزوم حمایت منطقی و همه جانبه از تولید

نعمت زاده همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اولویت های دولت دوازدهم برای حمایت از تولید، تصریح کرد: در زمینه صنعت و معدن باید حمایت منطقی و همه جانبه از تولید داخلی و اشتغال انجام شود.

وی ادامه داد: در زمینه تجارت، باید به صادرات توجهی ویژه داشت و موانع موجود در بخش های بین الملل، همچنین روابط بانکی و سیاسی باید رفع شود تا تجار و فعالان اقتصادی بتوانند کار کنند.

این عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: تامین کالاهای داخلی که در دولت یازدهم به وفور انجام شده، باید کماکان با کیفیت و رقابت پذیری بیشتر تداوم یابد.

نعمت زاده بر لزوم رسوخ فناوری های جدید و نوین در صنعت تاکید کرد و گفت: باید تا آنجایی که ممکن است صنایع کشور دانش بنیان شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: خدمت رسانی اینجانب در بخش تولید ادامه خواهد یافت، زیرا از کودکی در همین بخش فعال بوده و یاد گرفته ام.

نعمت زاده ادامه داد: اینجانب از حدود یک سال پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان یک سرباز کوچک در خدمت ملت بوده و هستم و تا زمانی که جان در بدن دارم به انجام وظیفه و ادای دین خواهم پرداخت.

وی همچنین مطرح بودن به عنوان مدیرعامل شستا را پس از پایان مسئولیت در دولت یازدهم تکذیب کرد.