۰ نفر

ضرورت توجه به اولویت‌های صنعتی کشور

شافعی: قدرت خرید مردم کمتر شد/ کم بودن قدرت خرید مردم؛ یکی از معضلات بخش تولید

۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
کد خبر: 211683
شافعی: قدرت خرید مردم کمتر شد/  کم بودن قدرت خرید مردم؛ یکی از معضلات بخش تولید

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات تقاضا برای تولیدات داخلی در بازار گفت: کارشناسان میزان تقاضا و قدرت خرید مردم را حتی از ۱۰ سال گذشته نیز کمتر می‌دانند.

غلامحسین شافعی در دیدار با شریعتمداری وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم در محل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه سوابق وی مناسب بوده است اظهار کرد: در کشور ما یکی از معضلات بخش تولید کاهش تقاضای داخلی و نبود قدرت خرید مردم است که کارشناسان این میزان تقاضا را حتی از 10 سال گذشته نیز کمتر می‌دانند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: با حرکت‌های جدیدی که در تعامل با اقتصاد جهانی مطرح است باید در کنار دفاع از افزایش داخلی صادرات را رونق دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که وضع مناسبی از لحاظ تجارت فرامرزی نداریم و برآورد شده است که تنها 24 صدم درصد از تجارت جهانی را در اختیار داریم این در حالی است که قابلیت‌های ما بسیار بیشتر است.

شافعی با بیان اینکه تولید ما وضعیت خوبی ندارد خطاب به وزیر پیشنهادی صمت دولت دوازدهم (شریعتمداری) اظهار کرد: همانطور که خودتان نیز می‌دانید حال و روز تولید کشور مناسب نیست. رهبر معظم انقلاب بر بخش تولید تاکید دارند و در برنامه ششم توسعه نیز بالاترین سهم اشتغال در موضوع تولید دیده شده است.

وی گفت: امیدواریم با توجه به برنامه‌هایی که شما اعلام کردید و تغییر رویه‌ای که ایجاد می‌کنید مشکل تولید و صنعت را به طور ریشه‌ای مورد توجه قرار دهید.

*اولویت‌های صنعتی مشکلات اساسی دارند

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در تعیین اولویت‌های صنعتی مشکلات اساسی وجود دارد. در مکان‌یابی برای توسعه صنعتی مشکلات جدی وجود دارد که امیدواریم در دوره جدید به آنها توجه شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت اجرای خصوصی‌سازی در دولت دوازدهم گفت: شما به خصوصی‌سازی معتقد هستید و سوابقتان این امر را نشان می‌دهد، مسئله فساد نیز از اولویت‌هایی است که باید در دولت بعدی مورد توجه قرار گیرد.