۰ نفر

ربیعی: سیاست و هدف اصلی ما 'هر ایرانی یک مهارت فنی' است

با تولید کالای ایرانی مرغوب جلوی ورود کالای چینی را بگیریم/ توسعه و پیشرفت کشور درگرو نیروی انسانی کارآمد

۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 208485
با تولید کالای ایرانی مرغوب جلوی ورود کالای چینی را بگیریم/ توسعه و پیشرفت کشور درگرو نیروی انسانی کارآمد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید با گسترش کارگاه های تولیدی و تولید کالای ایرانی مرغوب در کشور جلوی واردات کالاهای نامرغوب چینی را بگیریم و کالاهای ایرانی را رواج دهیم.

علی ربیعی روز جمعه در مراسم افتتاح مرکز فنی و حرفه ای خواهران بندرعباس افزود: توسعه و پیشرفت کشور نیاز به وجود نیروی انسانی کارآمد و دارای متخصص و مهارت دارد که می تواند به افزایش بهره وری و ارتقای سطح کیفی خدمات کمک کند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: سیاست و هدف اصلی ما 'هر ایرانی یک مهارت فنی' است و هر ایرانی پُر از مهارت برای زندگی بهتر است.

وی ادامه داد: برای حمایت از تولیدات داخلی کشورمان و رونق اقتصادی و اشتغال جوانان، کالای ایرانی جایگزین کالای چینی می شود.

ربیعی یادآورشد: برای افرادی که توانایی بالایی ندارند و به هر دلیل دچار فرصت های نابرابر شده اند از جمله افراد معلولی که به علت ژنتیکی ناتوان شده اند و چه افرادی که ناخواسته دچار بیماری شده اند وظیفه داریم طبق رسالت اخلاقی و دینی خود از آن افراد حمایت کنیم و دراین راستا از خیران هم کمک بگیریم.

وی گفت: یکی از برنامه ها توانمند سازی گروه های هدف بویژه معلولان است که دولت در دستور کار خود قرار داده است و به سمت آموزش های متناسب با انواع معلولیت ها گام برمی داریم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی که صورت گرفت سازمان آموزش فنی و حرفه ای موظف شد که معلولان را متناسب با وضع معلولیت شان برای آن ها آموزش طراحی کند و به نوعی آن ها را به چرخه کار و زندگی برگرداند.

ربیعی گفت: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به صورت کارگاهی و خانگی انجام می شود و بخشی از تولیدات آن ها توسط خیران و بخشی هم در بازار به فروش می رسد.

وی به راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک رشمون در بندرعباس اشاره و یادآورشد: مجموعه ای که ما افتتاح کردیم توسط سازمان فنی و حرفه ای، خیران و کمک ها و حمایت سایر دستگاه های دولتی است و این الگوی خوبی برای کل کشور است.

ربیعی اضافه کرد: در این مرکز بیماران خاص از جمله تالاسمی و ام اس ام و زنان سرپرست خانوار هستند که به نوعی با فقر روبرو بودند و حضورشان در خانه باعث تشدید معلولیت و یا از کارافتادگی زودرس شان می شد و این امر زندگی افرادی که فرصت های برابر برای زندگی بهتر را نداشتند، بهبود بخشیده است.

در سفره 2 روزه وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی به هرمزگان، مرکز آموزش فنی وحرفه ای بندرعباس و درمان خلیج فارس قشم افتتاح شد وپلاژ بانوان قشم کلنگ زنی و از مراکزفنی وحرفه ای بندرعباس بازدید کرد.