۰ نفر

سال گذشته بیش‌از ۶۰۰هزار شغل جدید ایجاد شد

اقتصاد مقاومتی؛ داروی شفابخش اقتصاد ایران/ ضرورت اتکا به ظرفیت‌های درونی اقتصاد کشور

۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲
کد خبر: 207963
اقتصاد مقاومتی؛ داروی شفابخش اقتصاد ایران/ ضرورت اتکا به ظرفیت‌های درونی اقتصاد کشور

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی یک داوری شفابخش برای اقتصاد ایران بود که در شرایط نامناسبی قرار داشت.

محمد شریعتمداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، در 24 بند در 24 حوزه مشخص، ما ماموریت یافتیم که گزارش ملی آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام می شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی عنوان کرد: در شرایطی که در 2 سال اول فعالیت دولت تدبیر و امید، کشور همچنان در تحریم به سر می برد و حتی بعد از آزادی از شرایط تحریم نیز بازگشت به ریل برخی فعالیت ها از جمله در حوزه بانکی به تدریج انجام شد، این سیاست ها به داد اقتصاد کشور رسید.

وی افزود: در واقع اتکا به ظرفیت های درونی اقتصاد و فعال کردن میکروارگانیزم های اقتصادی در مناطق مختلف بویژه با توجه به پتانسیل های منطقه ای در اقتصاد ایران که از نکات و نقاط مورد اتکای ما در اقتصاد مقاومتی بود، به داد ما رسید.

شریعتمداری اظهار کرد: در غیر این صورت همان روند اشتغال صفر در سال یا 14 هزار شغل در سال را ادامه می دادیم حال آنکه با وجود آنکه در 2 سال اول دولت یازدهم منابع قابل ملاحظه ای به کشور وارد نشد و حتی بعد از 2 سال با کاهش قیمت نفت نیز همان درآمد حداقلی حاصل از افزایش تولید، دوباره کاهش یافت و تحولی در درآمد دولت ایجاد نشد، سال گذشته بیش از 600 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شد.

وی افزود: تنها در خراسان رضوی بیش از 95 هزار شغل در سال قبل به صورت مشخص در حوزه های صنعتی، معدنی، کشاورزی و غیره ایجاد شده که مشابه آن در سایر استان ها نیز تحقق یافته است.

وی عنوان کرد: همه اینها را مرهون استفاده از سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم که توانست منابع محدود و توانایی های محدود در حوزه مدیریت را به سمت مشخصی هدایت کند و شرایطی را فراهم سازد تا کشور از همین حداقل ها، حداکثر بهره برداری را بکند.

معاون اجرایی رئیس جمهوری که دیروز به مشهد سفر کرده،‌ شب گذشته در کارگروه ملی زیارت و امروز نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی شرکت کرد.