۰ نفر

تولید خودرو ۲۰درصد رشد کرد

ضرورت تولید سالانه ۳میلیون خودرو در سال/ بهبود کیفیت خودروهای داخلی

۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸
کد خبر: 207938
ضرورت تولید سالانه ۳میلیون خودرو در سال/ بهبود کیفیت خودروهای داخلی

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ظرفیت تولید خودرو کشور باید ظرف چند سال آینده به تولید سالانه سه میلیون دستگاه برسد.

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه افتتاح کارخانه خودروسازی ایران خودرو کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست های ما در زمینه خودرو افزایش تولید است و باید ظرف چند سال آینده به تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال برسیم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی از رشد 20 درصدی تولید خودرو طی چهار ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: تلاش داریم این میزان رشد تا پایان سال به 25 درصد برسد.

نعمت‌زاده همچنین با اشاره به ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی طی چند سال گذشته، گفت: با اقدامات صورت گرفته کیفیت خودروهای داخلی رو به بهبود است، اما تا وضع مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه خودروسازی کرمانشاه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، گفت: خوشبختانه این کارخانه ظرف 18 ماه راه‌اندازی شد.

وی افزود: در فاز اول ظرفیت تولید روزانه این کارخانه 60 دستگاه پژو پارس است.

نعمت‌زاده تصریح کرد: امروز به طور همزمان در کنار افتتاح فاز اول این کارخانه، کلنگ فاز دوم آن نیز توسط معاون اول رییس‌جمهوری زده خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت خوبی در خودروسازی دارد، گفت: این استان با داشتن کارخانه‌های متعدد قطعه‌سازی ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.