۰ نفر

مخالفت نعمت‌زاده با لایحه جدید دولت

۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶
کد خبر: 199123
مخالفت نعمت‌زاده با لایحه جدید دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مخالفت با لایحه اخیر دولت مبنی بر تفکیک این وزارتخانه گفت: ما از 20 سال قبل اعتقاد داشتیم که اینها باید منسجم شوند تا سیاست‌گذاری یکپارچه شود.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پاسخ به این سوال که درباره تفکیک وزارتخانه های صنعت و بازرگانی اظهارنظرهای مختلفی مطرح شده است با توجه به مطرح شدن این موضوع نظر نهایی وزارتخانه و جنابعالی درباره این تفکیک وزارتخانه چیست؟ اظهارداشت: ما از 20 سال قبل اعتقاد داشتیم که اینها باید منسجم شوند تا سیاست‌گذاری یکپارچه شود، آمار و ارقامی هم که از کشورهای مختلف جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که جهت‌گیری به این سمت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی در پاسخ به این سوال که موضوع ادغام قطعه سازها و خودروسازها چیست؟ آیا موافق این کار هستید یا خیر ؟ گفت: قرار نیست ادغامی صورت بگیرد و ما همچنین چیزی نشنیده‌ایم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته (یکشنبه) پارلمان با 105 رأی موافق، 104 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از 238 نماینده حاضر در صحن علنی با دوفوریت لایحه تفکیک وظایف و اختیارات 2 وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین تشکیل سازمان ملی جوانان مخالفت کردند اما سپس نمایندگان با 124 رأی موافق، 79 رأی مخلف و 7 رأی ممتنع از 239 نماینده حاضر در صحن علنی با یک‌فوریت لایحه مذکور موافقت کردند.

در صورت تصویب نهایی جزئیات این لایحه، وظایف و اختیارات 2 وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت تفکیک شده و به ترتیب وزارتخانه‌های «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» و همچنین به منظور توسعه بازرگانی داخلی و خارجی در اقتصاد کشور وظایف مربوط به امور بازرگانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی تفکیک شده و وزارت «بازرگانی» تشکیل می‌شود.

همچنین با تأیید نهایی جزئیات لایحه مذکور، به منظور ساماندهی امور جوانان و هماهنگ‌سازی اقدامات دستگاه‌های مسئول در حوزه جوانان، سازمان ملی جوانان با شخصیت حقوقی مستقل و وابسته به ریاست‌جمهوری تشکیل می‌شود.