۰ نفر

آخوندی: به مردم وعده‌های گمراه‌کننده می‌دهند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲
کد خبر: 193620
آخوندی: به مردم وعده‌های گمراه‌کننده می‌دهند

وزیر راه و شهرسازی معتقد است دولت یازدهم با وجود تمام مشکلاتی که در اقتصاد ایران وجود داشته توانسته در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل عملکردی قابل قبول از خود ثبت کند؛ هرچند برای رسیدن به نقاط ایده‌آل هنوز فاصله دارد.

عباس آخوندی،  با بیان این مطلب اظهار کرد: ما در دولت یازدهم در حوزه توسعه شبکه راه‌ها و راه‌های روستایی عملکرد قابل قبولی داشتیم. در حوزه شبکه راه‌های هوایی نیز با ثبت آماری مناسب این شبکه چهار برابر شده است. در حوزه ناوگان نیز دولت یازدهم با وجود تمام مشکلات سربلند بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه برجام و اجرایی شدن آن نقشی قابل توجهی در این تحولات ایفا کرد، گفت: وقتی کشور را از نظر ارتباطات بین‌المللی با مشکل مواجه کنیم قطعا نمی‌توان انتظار داشت تحولی جدی در عرصه حمل‌ونقل روی دهد زیرا این صنعت ماهیت بین‌المللی دارد و نمی‌توان انتظار داشت بدون به وجود آوردن فضای ارتباطی کلان با جهان در حمل‌ونقل پیشرفت قابل توجهی را به ثبت رساند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بین‌المللی بودن تمام قوانین و مقررات در دو صنعت هوایی و دریایی بیان کرد: در حوزه هوایی تمام قوانین، برنامه‌ها، اصول و حتی بازارها به شکلی بین‌المللی طراحی شده است و نمی‌توان با بستن درهای کشور در این صنعت پیشرفتی را به ثبت رساند. در حوزه دریایی نیز مسائلی مانند تردد، بیمه، تامین ناوگان و حتی حمل پرچم به جایگاه بین‌المللی کشورها باز می‌گردد و از این رو تا زمان اجرایی نشدن توافق هسته‌ای ایران فضای چندانی برای حضور در آنها نداشت.

آخوندی ادامه داد: در حوزه جاده و ریلی نیز هرچند ماهیت آنها حضور در عرصه‌های داخلی است اما ما نیاز داریم که با شبکه بین‌المللی آسیا متصل باشیم و در این فضا کار خود را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه مشخص نیست نامزدهایی که برنامه‌های خود را برای تعامل با جهان اعلام نکردند چطور قصد دارند به توسعه ترانزیتی برسند، گفت: موضوعی که در حمل‌ونقل بیشترین اهمیت را دارد باز بودن درهای یک کشور و کاهش تعارض‌های بین‌المللی است. نمی‌توان از ترانزیت سخن گفت اما درهای ایران را بست.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره شعارهای مطرح شده در بازار مسکن توضیح داد: متاسفانه بسیاری از این شعارها گمراه‌کننده هستند که البته مردم با درک بالای خود غیرواقعی بودن آنها را شناسایی می‌کنند. افرادی که در جلسات خصوصی‌شان از شکست خورده بودن مسکن مهر صحبت می‌کنند که به اتلاف بخش زیادی از منابع مالی ایران منجر شد برای جذب رای در محیط‌های عمومی از طرح و برنامه جامع برای تکمیل این پروژه صحبت می‌کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که کمتر از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام مانده و دولت در آینده نزدیک آنها را تکمیل خواهد کرد.

آخوندی در پایان خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات موجود در بازار مسکن نیاز به شناخت و درکی دقیق از مشکلات موجود  در این بازار است. متاسفانه بعضی از نامزدها در حالی شعار از برطرف کردن مشکلات این حوزه می‌دهند که هیچ شناختی از مساله خانه‌اولی‌ها، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین‌ها ندارند. تا زمانی که این نگاه صحیح به بازار مسکن به وجود نیاید بسیاری از این شعارها گمراه‌کننده خواهند بود.