۰ نفر

ابزار حل مشکلات جوانان در اختیار وزارت ورزش و جوانان نیست

۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰
کد خبر: 185459
ابزار حل مشکلات جوانان در اختیار وزارت ورزش و جوانان نیست

وزیر ورزش و جوانان گفت: مشکلات مربوط به جوانان شامل مسکن، اشتغال، تحصیل، ازدواج و پر کردن اوقات فراغت می‌شود که پرداختن به آن‌ها نیازمند یک عزم و اراده عمومی است و ابزار و اقتدار آن در اختیار وزارت ورزش و جوانان نیست.

مسعود سلطانی‌فر، با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین مشکل جوانان است، اظهارکرد: اگر همکاری و همراهی وزارتخانه‌های اقتصادی را در زمینه اشتغال نداشته باشیم، نمی توانیم کاری در جهت کاهش مشکل اشتغال جوانان انجام دهیم. در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان نقش رصدکننده، برنامه ریز و ایجادکننده همگرایی بین دستگاه‌های مختلف را برعهده دارد. بنابراین جایگاه اجرایی و عملیاتی ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به حل مشکل جوانان گفت: این موضوع به باور مسئولان دولت بر می‌گردد تا اینکه فقط از وزارت ورزش وجوانان یا سازمان ملی جوانان توقع انجام این کار را داشته باشیم.

وزیر ورزش وجوانان افزود: اگر رئیس جمهور یک دولت و وزرای آنان به این باور برسند که باید اهتمام جدی برای حل مشکلات جوانان داشته باشند، به این حوزه به اشکال مختلف می‌پردازند. خوشبختانه رئیس جمهور در حوزه جوانان به شدت حساس و پیگیر است، چون روزی که با من درباره وزارت ورزش و جوانان صحبت کرد، طی یک ساعت سه بارتاکید کرد که مسایل جوانان را پیگیری و روی آن تمرکز کنیم و هم چنان نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

سلطانی‌فر اضافه کرد: در مواقعی که به حمایت رییس جمهور نیاز داریم، وی دستورات مقتضی را صادر می‌کند. بنابراین باور ضرورت پرداختن به موضوعات جوانان در دولت و رئیس جمهور وجود دارد و باید از این فرصت استفاده کنیم. ممکن است طی سال‌های آینده متوجه شویم که مسیر طی شده به سرانجام نرسیده است و یک راه دیگر را در پیش بگیریم.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: شنیده‌ام که در خلال تدوین برنامه ششم توسعه، تعدادی از نمایندگان با رییس مجلس صحبت کرده بودند تا نظر او را درباره تفکیک جوانان از ورزش و بازگشت این حوزه به وضعیت قبلی جویا شوند و رئیس مجلس با این موضوع مخالفت کرده بودند.

سلطانی‌فر در پایان با بیان اینکه در بخش جوانان بسیار متمرکز شده‌ام، اظهارکرد: در سفرهای استانی خود حتما یکی از برنامه‌هایم نشست با سازمان‌های مردم نهاد جوانان است و با نمایندگان سمن‌ها، جلسه دو ساعته چالشی را برگزار می‌کنیم  تا صحبت‌ها و انتقادهای آنان را گوش دهیم این در حالیست که به این موضوع در گذشته کم تر پرداخته می‌شد.