۰ نفر

بیمه رازی از اتحادیه اروپا رتبه می‌گیرد

۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶
کد خبر: 166328
بیمه رازی از اتحادیه اروپا رتبه می‌گیرد

مدیر عامل بیمه رازی: شرکت بیمه رازی سه سال متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار دارد و با رشد 90 درصدی و با پرتفوی عالی همزمان شاخص توانگری مالی یک را دارد.

یونس مظلومی، مدیر عامل بیمه رازی در نخستین "همایش اجلاس شهروندی"  که با شرکت نمایندگان و عوامل فروش این شرکت در سراسر کشور در محل هتل المپیک تهران روز جمعه 9 مهر ماه 1395 برگزار شد، گفت: شرکت بیمه رازی در مسیر تعالی و سرآمدی و بهبود مستمر قرار دارد ، ما نخستین شرکتی ایرانی عضو بنیاد اروپایی سرآمدی هستیم و امروز فراتر از سطح ملی فعالیت می کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین  به نقل از اخبار پولی مالی، مدیر عامل بیمه رازی ادامه داد: امروز شرکت بیمه رازی در مسیری قرار دارد که انتهای آن قرار گرفتن در جایگاه نخست صنعت بیمه در داخل کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیمه رازی  در بسیاری از شاخص ها  به نخستین جایگاه دست پیدا کرده است، البته هنوز به به یک سری از شاخص دست پیدا نکرده ایم که از جمله آنها می توان به  شاخص بزرگترین شرکت از نظر حجم فروش  و از نظر تعداد بیمه نامه اشاره کرد با این حال در بسیاری از شاخص ها رتبه نخست را داریم.

مظلومی ادامه داد: از لحاظ  بازده سرمایه گذاری چندین سال است که رتبه یک صنعت بیمه ایران را به خود اختصاص داده ایم و در حال حاضر اولین شرکت بیمه ای هستیم که از اتحادیه اروپا ریتینگ (رتبه) می گیریم در همین باره طی هفته آینده مدیر عامل موسسه رتبه بندی کپیتال اینترایجنس به ایران می آید و نتیجه ارزیابی خود را به صورت مکتوب  و رسمی به شرکت بیمه رازی اعلام می کند. البته نتیجه به صورت غیر رسمی به بنده اعلام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانطور که اطلاع دارید صنعت بیمه و شرکت های بیمه از تعداد زیادی ذینفع تشکیل شده است و هنر یک مدیر و هیات مدیره یک شرکت بیمه ای در اداره ذینفعان در این خواهد بود که بتواند رضایت تمام ذینفعان را بدست آورد و این ذینفعان در شرکت های بیمه  نمایندگان سهامداران و بیمه گران و بیمه گزاران و کارکنان، نهاد ناظر و تمامی عوامل یک شرکت بیمه ای می باشد که بایستی به سمت افزایش رضایت آنها گام برداریم تا شرکت بتواند به سرآمدی و تعالی برسد.

 مظلومی ادامه داد: شرکت بیمه رازی سه سال متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار دارد و استراتژی ما حفظ شاخص توانگری مالی است که کماکان به قوت خودش باقی است.

مدیر عامل بیمه رازی گفت: یکی از راه هایی که ما توانگری را در سطح بالا نگه می داریم این می تواند باشد که ما هیچ بیمه ای نفروشیم  و اگر بیمه ای نفروشیم شاخص توانگری ما می رود روی 400 الی 500 درصد، ولی مهم این است که بیمه رازی با یک رشد 90 درصدی  و بایک پرتفوی عالی همزمان شاخص توانگری مالی یک را دارد .

وی افزود: تفاوت است میان یک شرکت که فعالیت نکرده باشد و در سطح یک توانگری مالی قرار بگیرد با شرکتی که هم پرتفوی مناسب و هم سهم بازار مناسبی را اخذ کرده باشد و توانگری مالی سطح یک را نیز داشته باشد. هنر در واقع در این خواهد بود و اینکه شرکت فعالیت نکند و سطح توانگری یک داشته باشد خیلی هنر نکرده.

مظلومی ادامه داد: شرکت بیمه رازی در تمام سال هایی که تحریم بودیم قرارداد اتکایی خود را با بیمه گران معتبر و درجه یک بین المللی حفظ کرد، گرچه بعضی از بیمه گرانی بودند که مخصوصا در منطقه اروپا از بازار ایران خارج شدند و همان شرکت ها الان منتظرند مجددا همکاری خودشان را با بیمه رازی از سر بگیرند.

 مظلومی ادامه داد: ازدیگر فعالیت های ما در کنار فعالیت های بیمه گری استقرار سیستم مدیریتی دانش در بیمه رازی بوده است.

وی توضیح داد: در چارچوب ارزیابی که توسط جایزه جهانی میک از شرکت بیمه رازی به عمل آمد، رتبه بسیار بالایی را به این شرکت اعطا کردند به ترتیبی که در چند شاخص بیمه رازی در جایگاه نخست در بین شرکت های ایرانی قرار گرفت. و این در حالی است که این جایگاه تنها در مقایسه با شرکت های بیمه کشور  بررسی نشده است که باعث افتخار ما است.

مدیر عامل بیمه رازی افزود: این شرکت طی شش سال بالاترین رده را در ارزیابی جایزه رعایت حقوق مصرف کنندگان دریافت کرده است و همانطور که می دانید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان یک سازمان دولتی است و فقط هم صنعت بیمه در این ارزیابی شرکت نمی کند بلکه تمام شرکت ها در این ارزیابی حضور دارند و بیمه رازی ۲ سال متوالی بالاترین جایزه رعایت حقوق مصرف کنندگان را دریافت کرده است و نخستین شرکت بیمه ای است که جایزه طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان در بخش رضایت مشتری را به خود اختصاص داد.

مظلومی یکسان سازی تابلو های نمایندگی ها و اجرای واحد های فیزیکی داخل نمایندگی ها را از جمله اقدامات شرکت بیمه رازی عنوان کرد و افزود: بیمه رازی در زمینه آموزش گام های اساسی برداشته است.

وی همچنین از نمایندگان شرکت خواست که اطلاعات خود را در زمینه بیمه به روز کنند چرا که آموزش مهمترین عامل موفقیت یک نماینده در تمام حوضه ها می تواند باشد.

مظلومی در ادامه با بیان این مطلب که مقررات بیمه اختراع  بیمه رازی نیست  و ما  هم باید جوابگوی بیمه مرکزی باشیم از نمایندگان درخواست کرد که در راستای مقررات بیمه مرکزی با شرکت کما فی سابق همکاری داشته باشند و شرایطی که اعلام می شود را رعایت کنند.

مدیرعامل بیمه رازی در ادامه درباره با وصول مطالبات نیز گفت: اینکه اعلام می شود شرکت در یک رشته ۱۲۰ درصد و در یک رشته دیگر ۸۰ درصد و در رشته سومی ۹۰ درصد رشد داشته و ۴ برابر صنعت بیمه رشد داشته ایم  این بسیار ایده ال و خوب است ولی تا مادامی که این حق بیمه ها دریافت نشود نه تنها افتخاری برای ما محسوب نمی شود بلکه شاید به زیان شرکت هم باشد، چرا که ما بر اساس آن حق بیمه را درج می کنیم و اگر زمانی که پول این حق بیمه صادرشده را نگرفته باشیم ضرر می کنیم، برای اینکه درصدهای مربوط به نهادهای دیگر و بیمه مرکزی را باید پرداخت کنیم و اگر هم در بخش ثالث باشد ۱۰ نهاد دیگر هم هستند که باید سهم آنها نیز پرداخت شود.

مظلومی با اعلام این مطلب که وصول مطالبات خط قرمز شرکت است،افزود: ما نمی توانیم بیمه نامه ای صادر کنیم که پولش را نگیریم و این موضوع برای شرکت بیمه رازی  بسیار حائز اهمیت است و من از شما نمایندگان خواهش می کنم تا زمانی که بیمه نامه ای را که مطمئن نیستید که آیا می شود حق بیمه اش را وصول کنید یا نه ، صادر نکنید، علی الخصوص بیمه نامه شخص ثالث که قابل  فسخ و ابطال نیست، چرا که به محض صدور بیمه نامه بایستی حق بیمه آن را به حساب شرکت واریز کنید و گرنه شرکت باید آنرا پرداخت کند و این خود یک ضرر به حساب شما و شرکت خواهد بود.