۰ نفر

با رای اکثریت مجمع عمومی؛

بیمه رازی به عضویت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در آمد

۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶
کد خبر: 166318
بیمه رازی به عضویت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در آمد

با رای مجمع عمومی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی ، شرکت بیمه رازی به عنوان عضو شورای این کمیته انتخاب شد.

علاوه بر بیمه رازی، بانک پارسیان و بانک صنعت و معدن نیز در جریان برگزاری انتخابات مذکور حائز رای اکثریت شدند و به عضویت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی انتخاب در آمدند.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ریسک نیوز، یونس مظلومی، مدیر عامل شرکت بیمه رازی ضمن  اعلام این خبر  گفت: روز گذشته انتخابات شورای اتاق بازرگانی بین الملل برگزار شد و گروهی از بانک ها ، اشخاص حقوقی ، نهادهای مالی مختلف و بیمه رازی کاندید بودند که خوشبختانه با رای اکثریت، بیمه رازی به عنوان عضو شورای این کمیته انتخاب گردید.

وی با بیان اینکه با برگزاری انتخابات در روز گذشته در نهایت پنج فرد حقیقی و حقوقی برگزیده شدند ، اذعان داشت:  بانک پارسیان و بانک صنعت و معدن نیز در جریان برگزاری انتخابات مذکور حائز رای اکثریت شدند و به عضویت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی درآمدند. 

یونس مظلومی ضمن اشاره به برنامه های راهبردی بیمه رازی در جهت توسعه شرکت متبوعش در تعاملات خارجی و داخلی اذعان داشت: در راستای برنامه های مدون شرکت بیمه رازی جهت توسعه تعاملات ، عضویت در کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در دستور کار قرار گرفت.

یونس مظلومی در ادامه با اشاره به تاریخچه ایجاد و نحوه عملکرد اتاق بازرگانی بین‌المللی(ICC)  تصریح کرد: در سال ۱۹۱۹ این اتاق شکل گرفت که مقر آن در فرانسه می باشد و تاکنون به عنوان تنها نماینده بخش خصوصی در جهان، نقش منحصر بفردی در زمینه تسریع و تسهیل مراودات تجاری در سطح بین‌المللی، از طریق تلاش در استانداردسازی سیاست‌ها و مقررات و همچنین اداره بزرگترین مرکز داوری تجاری بین‌المللی ایفا نموده است.

به گفته وی ICC علاوه بر تدوین و پیشنهاد سیاست‌های مبتنی بر رقابت و ضابطه‌مند کردن مبادلات از طریق مقررات، نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین بازرگانان و کارآفرینان صنعتی و معدنی در سراسر جهان دارد.

مدیر عامل بیمه رازی در ادامه به اثرگذاریها و کارکردهای این اتاق اشاره کرد و گفت:تنظیم روابط تجاری بین المللی در حوزه های مختلف از مهمترین کاردهای آن به شمار می رود ضمن اینکه به تسهیل روابط تجاری ، چگونگی تدوین مقررات گمرکی و بانکی و تسهیل مقررات بیمه ای بین کشور ها کمک می کند.

مظلومی متذکر شد :  در زیر مجموعه این کمیته ، کمیسیون هایی وجود دارد از جمله کمیسیون بیمه، بانکی ، گمرکی ،حمل و تقل ، داوری و حقوقی.

مدیر عامل بیمه رازی در ادامه با اشاره به اینکه اعضای۳۴ کشور به طور مستقیم عضو ICC هستند ، تاکید کرد: دبیرخانه بین‌المللیICC که در پاریس مستقر است برنامه‌های کاری را تأیید و پس از تصویب شورای جهانی به مورد اجرا می‌گذارد.

مظلومی ضمن تاکید بر اینکه توسعه صنعت بیمه از  مسیر تعاملات بین المللی می گذرد ، به منظرهای مختلف نحوه تعاملات اشاره کرد و گفت: پیدا کردن شرکا و رقبای خارجی در صنعت بیمه ،  واگذاری اتکایی و همچنین قبولی اتکایی منظر های مختلف این تعاملات محسوب می شود که تحقق انها به اخذ رتبه اعتباری از موسسات معتبر بین المللی وابسته است.

مدیر عامل بیمه رازی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت رفع موانع بین المللی تاکید کرد: اشتیاق بیمه گران خارجی جهت ورود به بازار ایران مشهود است اما درعین حال انچه که باعث شده هنوز توفیق مورد نظر در این تعاملات رخ ندهد به دلیل موانعی است که بر سر راه کل اقتصادایران قرار دارد که   موانع  بانکی  نقش بسزایی در کندی شکل گیری تعاملات ایفا می کند.

شرکت بیمه رازی در راستای استراتژی ها و راهبردهای مدون خود جهت ارتقاء تعاملات داخلی و خارجی پیش از این موفق به اخذ رتبه اعتباری از اتحادیه اروپا گردید.