۰ نفر

اهالی هنر و رسانه تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند

۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸
کد خبر: 137864
اهالی هنر و رسانه تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند

مدیرعامل بیمه ایران، خدمت به جامعه هنری کشور و اصحاب رسانه را مهم دانست و تاکید کرد، طبق اعلام نیاز مسئولان صندوق اعتباری هنرمندان در این تفاهمنامه بیمه های درمان تکمیلی، آتش سوزی، بیمه شخص ثالث و بدنه قرار گرفته و از این خدمات بیمه ای استفاده خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پورکیانی رئیس هیات مدیره ومدیرعامل بیمه ایران و خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران (هنر) تفاهمنامه همکاری را امروز(یکشنبه) با هدف استفاده از خدمات این بیمه امضا کردند.

مدیرعامل بیمه ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به اینکه بیمه ایران در این تفاهمنامه به دنبال سود نیست گفت: این مجموعه ریسک سازمان‌ها و موسسات را با دریافت حق بیمه قبول می‌کند و این تفاهمنامه نیز دراین راستا تنظیم و مبادله شده است.

محسن پورکیانی امضای این تفاهمنامه را در راستای پوشش قسمتی از مسئولیت های اجتماعی بیمه ایران برشمرد و افزود:بیمه ایران در کنار بنگاه داری، برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود خدماتی را به گروه های مختلف جامعه از جمله خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارایه می‌کند؛ در این تفاهمنامه نیز رسیدگی امور بیمه ای اهالی هنر و خبرنگاران که بسیار حایز اهمیت است، تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار خواهیم داد.

رئیس هیات مدیره بیمه ایران درباره اینکه اهالی هنر وخبرنگاران دراین تفاهمنامه از کدام خدمات بیمه بهره مند خواهند شد نیز گفت:طبق اعلام نیاز مسئولان صندوق اعتباری هنرمندان دراین تفاهمنامه بیمه های درمان تکمیلی، آتش سوزی، بیمه شخص ثالث و بدنه قرار گرفته و از این خدمات بیمه ای استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران نیز در جریان امضای این تفاهمنامه با بیان اینکه هم اکنون ۴۷ هزار نفر عضو صندوق اعتباری (هنر) هستند و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، گفت: بیمه ایران را با دوهدف ارائه خدمات بیمه‌های عادی و تکمیلی و سرویس های ویژه ای که به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه می‌کند انتخاب کردیم.

خلیل ارجمندی ادامه داد:البته ما در این قرارداد پیشنهاد بیمه شدن محصولات نفیس فرهنگی و هنری از جمله تابلوهای ارزشمند نقاشی را ارائه کردیم که این مورد نیز از سوی بیمه ایران مورد قبول واقع شد.

بنا بر اعلام بیمه ایران، وی با اشاره به مظلوم واقع شدن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از برخی خدمات اجتماعی از قبیل بیمه و اینکه بسیاری از آنها حاضرند با کمترین خدمات بیمه ای، به فعالیت های فرهنگی و هنری خود ادامه دهند یادآور شد: در خصوص بیمه تکمیلی این عزیزان ترجیح ما این بود که به جای بیمه های طلایی دنبال بیمه‌ای باشیم که خدمات بیشتری به این قشر ارائه کند. دلیل اینکه بیمه ایران را هم در این زمینه مناسب‌تر دیدیم سیستم IT جامع و یکپارچه آن بود که در بیمه‌های دیگر کمتر مشاهده می شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین نرخ خدمات بیمه‌ای به اهالی فرهنگ هنر و رسانه که بیمه ایران در تفاهم نامه یاد شده آن را تقبل کرده است، معقول خواند و ابراز امیدواری کرد: خدمات بیمه ایران به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه همچنان گسترش یابد.

به گفته ارجمندی، صندوق هنر در یک فضای رقابتی و با توجه به امتیازاتی که بیمه ایران در خصوص پیشنهادهای این صندوق ارائه کرده بود، این بیمه را انتخاب کرده است.

در پایان نشست، تفاهمنامه یاد شده به امضای محسن پورکیانی و خلیل ارجمندی رسید و با تبادل آن میان مدیران عامل این دو مجموعه، ارائه خدمات جدید بیمه ای به اعضای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران به طور رسمی آغاز شد.