۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

کاهش تولید به دلیل تعطیلات و بیماری کرونا

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵
کد خبر: 433178
کاهش تولید به دلیل تعطیلات و بیماری کرونا

مدیرعامل شرکت چینی زرین ایران و رییس انجمن صنایع چینی ایران گفت: درحال حاضر ما فروردین ماه را پشت سر گذاشته ایم و تعطیلات نوروزی بوده است و با اضافه شدن موضوع کرونا، طبیعی است که میزان تولید کاهش یابد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ عباسعلی قصاعی، مدیرعامل شرکت چینی زرین ایران و رییس انجمن صنایع چینی ایران در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: رونق تولید در نیمه دوم اسفندماه نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، کم شده و شرایط تحریم نیز از قبل بوده است.

وی افزود: دولت، مشکلات زیادی دارد. وعده‌های مالیاتی داده شده و برخی از تسهیلات نیز ارائه شده است اما در مقابل انبوهی از مشکلات اقتصادی به خصوص در تولید، جوابگو نیست. به طور کلی بنده می‌توانم بگویم که تولید کاهش یافته است و واحد ما نیز که واحد موفقی در تولید محسوب می‌شود، در حال حاضر با اجازه وزارت صمت و ستاد ملی مقابله با کرونا با نصف پرسنل در حال کار است.

قصاعی اضافه کرد: باید دید در هفته‌های آینده شرایط بازار به چه صورت است زیرا داد و ستد تا حد زیادی متوقف شده است و تجار و کاسبان نمی‌توانند چک‌های خود را بپردازند و درخواست تعویق دارند. به طور طبیعی، زمانی که فروش انجام نشود، انبارهای تولیدی‌ها نیز پر است و تولید به دلیل کرونا و تحریم‌ها، وضعیت 50 درصدی داشته و آینده آن نامعلوم است و باید دید بازار، واکنش درست نشان خواهد داد یا خیر.

مدیرعامل شرکت چینی زرین ایران تصریح کرد: به طور کلی، بنده آینده را مثبت میبینم. در هر صورت، کرونا، بحرانی گذرا است که دنیا و کشورهای پیشرفته را نیز دچار مشکل کرده است. کشورهای دیگر نیز اعلام کرده‌اند که رشد آنها در این شرایط در ماه‌های آینده، منفی خواهد بود و کل اروپا با این موضوع درگیر شده است و رشدها، منفی خواهد شد.

وی اظهار داشت: ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه، رشد منفی داشته و این رشد، منفی‌تر خواهد شد اما در هر حال، به مرور و در ماه‌های آینده، شرایط بهتر خواهد شد. در مرزها به دلیل تحریم‌ها برای صادرات، مشکل داشتیم و به دلیل کرونا، مرزها بسته شده است زیرا کشورهای همسایه نیز درگیر این موضوع هستند.

قصاعی بیان کرد: در هر صورت، بنده آینده را برای مثال برای 6 ماه آینده یا سال آینده، به صورت زیادی منفی نمی‌بینم و قطعا از شرایط فعلی در زمینه های تولید، صادرات و تجارت داخلی بهتر خواهد بود.

وی گفت: بنده وضعیت دولت را با تمام مشکلاتی که وجود دارد از روی اجبار می‌بینم زیرا هم باید کرونا را مهار کرده و آمار مبتلایان را کاهش دهد و هم بایستی، مانع بدتر شدن اقتصاد شود، اما در بسیاری از کشورها مانند آلمان نیز قرنطینه و محدودیت‌ها درحال کاهش است.