۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

بازار بورس، روند تندی را در پیش گرفته است

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
کد خبر: 432850
بازار بورس، روند تندی را در پیش گرفته است

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره کارگزاری آبان گفت: بازار بورس روند تندی را در پیش گرفته است و بنده این روند را مطلوب و مفید نمیبینم.

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ مصطفی حقیقی مهمانداری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره کارگزاری آبان در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: آینده بازار بورس با چنین روندی، مشخص نیست و این موضوع بایستی کنترل شود و جهش، بدون دلیل رخ ندهد.

وی افزود: در بازار بورس، مواقعی وجود داشته که چنین جهشی رخ داده است اما پس از این جهش به توقف و رکود برخورد کرده ایم. بایستی از نتیجه چنین مواقعی استفاده کرده و این موضوع را کنترل کنیم.

حقیقی مهمانداری اضافه کرد: درحال حاضر، بازار بی مهابا پیش می‌رود و این امر که قیمت سهم‌ها با ارزش ذاتی آنها فاصله زیادی دارد، طبیعی بوده و هم چنین خطرناک است.

مدیرعامل کارگزاری آبان در خصوص استقبال مردم از سهم‌ها اظهار داشت: در درجه اول باید به سهام شستا اشاره کرد. زیرا سهام تازه عرضه شده‌ای بوده و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. سهم‌های زیادی مورد استقبال قرار گرفته‌اند مانند سهام برخی از بانک‌ها که محتوای خوبی دارند.

وی تصریح کرد: برخی از سهام‌ها بایستی تحت کنترل قرار گیرند و با سازمان بورس نیز در این خصوص، صحبت‌هایی صورت گرفته و اگر این امر کنترل نشود، تخریب کننده است.

حقیقی مهمانداری بیان کرد: حضور مستقیم مردم در بازار بورس قطعا تاثیر مخربی دارد و اکثر افراد به صورت تقلیدی در این بازار حضور دارند. عدم کنترل موجب افزایش تقاضا شده و این افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت می‌شود. برخی از افراد که تاکنون در بازار بورس حضور نداشته اند به دلیل رکود بازارهای دیگر به بورس مراجعه می‌کنند و درخصوص این امر، سازمان بورس بایستی کنترل های لازم را اعمال کند.