۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

شیوع بیماری کرونا بر روند کلی بازار تاثیر نداشته است

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵
کد خبر: 431594
شیوع بیماری کرونا بر روند کلی بازار تاثیر نداشته است

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری لوتوس پارسیان گفت: بحرانی که با شیوع بیماری کرونا به وجود آمده، تاثیرات کوتاه مدتی را بر بازار گذاشته است اما بر روند کلی بازار تاثیری نداشته است.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ علی تیموری شندی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری لوتوس پارسیان در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: بیماری کرونا بر بسیاری از بازارهای دیگر تاثیر گذاشته است اما بازار سرمایه بیشتر تحت تاثیر قدرت نقدینگی بوده است، زیرا پول پرقدرتی وارد بازار شده و به دنبال سرمایه گذار است و با تغییرات نرخ ارز نیز، بازار وضعیت متفاوتی پیدا می کند.

تیموری تصریح کرد: ممکن است صنایع عمده ای در بازار که در حوزه خدمات فعالیت می کنند، مانند صنعت گردشگری، ورزش، هتلداری و... در معرض آسیب قرار گیرند اما صنایع بزرگ آسیبی ندیده اند.

وی اظهار داشت: شرکت‌ها نیز اطلاعات آماری دقیقی را مبنی بر میزان آسیب وارد شده، ارائه نداده‌اند. بدنه اصلی بازار که بر روی شرکت‌های پتروشیمی و فولاد است، خسارتی نداشته اند. حتی این بحران موجب سودآوری شرکت هایی مانند شرکت‌های تولید کننده مواد شوینده و ضدعفونی کننده شده است.

مدیرعامل سرمایه گذاری لوتوس پارسیان بیان کرد: باتوجه به وضعیت فعلی بازار، نمی‌توان پیش بینی کلی در خصوص بازار داشت زیرا برخی از شرکت‌ها دارای حباب بوده یا سودآوری مناسبی نداشته اند. برای برخی از صنایع، قیمت‌ها ارزان نیست و به لحاظ قیمت، در خصوص کلیت گرانی یا ارزانی سهام شرکت‌ها نمی‌توان نظر داد.

تیموری افزود: نکته مهم این است که افراد جدید بایستی از حضور مستقیم در بازار اجتناب کنند و تعداد شرکت‌های وارد شده به بازار، بالا است و اظهار نظر در خصوص تمام شرکت‌ها، مشکل است.