۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شرکت‌ها و راه اندازی خط تولید مواد ضدعفونی کننده

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸
کد خبر: 428898
شرکت‌ها و راه اندازی خط تولید مواد ضدعفونی کننده

در بحبوبه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، بسیاری از شرکت‌های داروسازی، خط تولید خود را برای مقابله با آن اختصاص دادند و با گسترش این ویروس و بحرانی شدن شرایط، علاوه بر شرکت‌های داروسازی، بسیاری از شرکت‌های دیگر که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کردند نیز برای مقابله با ویروس کرونا دست به کار شدند.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ در ایران نیز شرکت‌های بزرگ در راستای همکاری با بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، ستاد ملی مقابله با کرونا و... نوع فعالیت خود را تغییر داده و شروع به تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده، اتانول (الکل طبی) و دیگر مواد مورد نیاز برای مقابله با این ویروس کرده اند. سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت نیز اعلام کرد که اقداماتی برای ممنوعیت موقت صادرات مواد مرتبط با مقابله با ویروس کرونا انجام شده است. اما کدام شرکت‌های ایرانی خط تولید خود را برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده اند؟ در زمینه شرکت‌های داروسازی میتوان به هلدینگ دارویی تامین، شرکت توزیع داروپخش، هجرت و داروسازی اکسیر اشاره کرد که با تولید مواد ضدعفونی کننده توانسته اند به بیمارستان‌ها و مراکز عمومی کمک کنند. همچنین بسیاری از شرکت‌هایی که مواد شیمیایی تولید می کردند، شروع به فعالیت در این زمینه کرده اند.

شرکت خودروسازی سایپا نیز اقداماتی برای کمک در این زمینه انجام داده است. فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران به نقل از سایپانیوز اعلام کرد که سایپا دو خط تولید استاندارد محلول ضدعفونی‌کننده راه‌اندازی کرده است.

در زمینه تولیدکنندگان مواد غذایی نیز میتوان به شرکت شیرین عسل اشاره کرد که خط تولید خود را در شبستر به تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده اختصاص داده است و بخشی از این مواد را در اختیار دولت و بخشی دیگر را در اختیار مردم قرار می دهد.

این امر در کشورهای دیگر نیز انجام شده است. برای مثال شرکت بی وای دی (BYD) که یکی از بزرگ ترین شرکت‌های خودروسازی در چین به شمار می رود برای مبارزه با کرونا، دستگاه‌های مخصوص برای تولید را فراهم کرده و خط تولید خود را به کار گرفته است. این شرکت قادر به تولید روزانه  5 میلیون ماسک و 300 هزار بطری مایع ضدعفونی کننده است.