۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

واحدهای تولیدی در حال فعالیت هستند

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۵۷
کد خبر: 425786
واحدهای تولیدی در حال فعالیت هستند

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی بهروز گفت: باوجود شرایط فعلی در کشور، واحدهای تولیدکننده به طور معمول، تعطیل نبوده و درحال فعالیت هستند.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ بهروز فروتن، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی بهروز در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: ممکن است شرکت های تولیدکننده مواد غذایی به دلیل کمبود مواد اولیه و محصولات بسته بندی تعطیل شوند اما اگر مواد اولیه و بسته بندی تامین شوند، تولید تا زمانی که امکان آن وجود دارد بایستی ادامه پیدا کند زیرا تعطیل شدن صنعت در حال حاضر برای کشور مناسب نیست.

وی تصریح کرد: بخش اول اقدامات لازم برای ادامه تولید باتوجه به وجود بیماری کرونا در کشور، مربوط به رعایت بهداشت اولیه بوده و این امر رخ داده است. بخش دوم مرتبط با جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس است.

فروتن اظهار داشت: اگر دورکاری صورت گیرد، مناسب تر است اما واحدهای تولیدی که مجبور به ادامه فعالیت هستند بایستی ایمنی را به طور کامل رعایت کنند تا ناقل این بیماری محسوب نشوند.

وی افزود: سازمان پخش و توزیع نیز وظیفه مهم‌تری در خصوص رعایت بهداشت و نکات ایمنی دارد. وزارت بهداشت هم بایستی مواد ضدعفونی کننده به میزان لازم برای این امر تهیه کند.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی بهروز بیان کرد: ممکن است دولت، مذاکراتی را با کشورهای همسایه انجام دهد و پروتکلی امضا شود تا صادرات انجام گیرد. کیفیت محصولات مشکلی ندارد اما موضوع این بیماری، موانعی را ایجاد کرده است و اگر نکات ایمنی رعایت شود، صادرات انجام می شود.

فروتن گفت: باتوجه به اینکه میزان خرید اجناس و نیاز مردم به محصولات در شرایط فعلی بالا رفته است، بازگشت محصولات وجود ندارد و اگر بازگشت بخورند، واحدهای تولیدی برای حفط بقای خود بایستی اجناس را به فروش برسانند اما خوشبختانه در زمان فعلی، میزان مصرف بیشتر از میزان تولید است.