۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

هنوز روزنه‌هایی برای صادرات وجود دارد

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 423844
هنوز روزنه‌هایی برای صادرات وجود دارد

مدیرعامل شرکت شیرین عسل گفت: باتوجه به شرایط کنونی و شرایطی که به دلیل بیماری کرونا ایجاد شده است، نیاز به کالاهای سالم و بسته بندی شده وجود دارد تا نیازها تامین شود.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ محمدعلی برهانی، مدیرعامل شرکت شیرین عسل در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: در این دوره تا جایی که امکان دارد، قرنطینه و سیستم های ضدعفونی کننده درحال رعایت شدن است تا هم موضوع کرونا رعایت شود و هم محصولات، سالم عرضه شوند.

وی افزود: در این رابطه، سیستم های ضدعفونی کننده کارگران و ماشین آلات فعال شده و تمهیدات لازم برای ادامه تولید اندیشیده شده است. شرایط تولید بسیار سخت بوده اما تولیدات متوقف نشده است.

برهانی اضافه کرد: در کارخانه کنسانتره در خط تولید شبستر، شروع به تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده نموده ایم و بخشی از این محصولات به دولت، بخشی به واحدهای تولیدی شیرین عسل و بخش دیگر آنها به مردم رایگان اختصاص داده می‌شود.

وی گفت: تولید کاهش پیدا نکرده است و با ظرفیت قبلی درحال تولید هستیم اما سختی ها و مشکلات زیادی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شیرین عسل تصریح کرد: ما از دولت انتظار زیادی نداریم زیرا در شرایط تحریم هستیم و تولیدکنندگان با امکاناتی که در کشور وجود دارد، تولید را انجام می‌دهند و با تمام تلاش، سیستم را راهبری می‌کنند.

برهانی افزود: تولید، مشکلات ساختاری مانند تامین مواد اولیه، تامین قطعات و جابه جایی پول برای واردات مواد اولیه را دارد اما با این حال، تولیدکنندگان به وظایف خود عمل می‌کنند.

وی اظهار داشت: صادرات به صورت کامل متوقف نشده است و مرزها درحال باز و بسته شدن هستند اما با تمام سختی ها، روزنه هایی برای صادرات وجود دارد. ما در روزهای گذشته هم صادرات را انجام داده ایم اما محدودیت هایی وجود دارد که بایستی لحاظ شود.

برهانی بیان کرد: تامین مواد اولیه با مشکلاتی رو به رو است اما باید این مشکلات را در شرایط بحرانی مدیریت کرد. زمانی که جابه جایی پول مشکل دارد و شرکت های خارجی حاضر به فروش مواد اولیه نیستند، تولید با موانعی مواجه می‌شود اما با این حال ادامه دارد.