۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

کمبود مواد اولیه مهم‌ترین مشکل صنعت چرم است

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبر: 417915
کمبود مواد اولیه مهم‌ترین مشکل صنعت چرم است

رییس هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران گفت: صنعت چرم با کمبود مواد اولیه مواجه است و ما نیازمند تسهیل روند واردات مواد اولیه از جمله پوست خام گاوی و پوست سبک هستیم.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ علی حسن زاده دلیر، رییس هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: دولت حمایت خاصی از صنعت چرم ندارد اما می تواند واردات مواد اولیه را تسهیل کند. باتوجه به گران بودن قیمت گوشت، کشتار به شدت کاهش پیدا کرده است و پوست هم محصولی جانبی است که از کشتار دام به دست می آید.

وی افزود: تنها کاری که دولت می تواند انجام دهد تسهیل واردات مواد اولیه و کم کردن توقفات گمرکی است تا کارخانه های چرم سازی بتوانند نیازهای تولید کنندگان محصولات چرمی را تامین کنند زیرا پوست باید به سرعت به کارخانه برسد.

حسن زاده دلیر تصریح کرد: باتوجه به افزایش قیمت دلار، میزان واردات کاهش یافته است و باتوجه به پایین بودن سطح درآمد و کاهش خرید، واردات کالاهای تمام شده مقرون به صرفه نیست.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران اظهار داشت: میزان موادی که برای ساختن و آماده کردن محصولات چرمی در کشور مورد نیاز است باتوجه به کم شدن کشتار تقلیل پیدا کرده است و این موضوع موجب افزایش قیمت پوست در بازارهای داخلی می شود.

وی اضافه کرد: خرید پوست خام داخلی باتوجه به نرخ آن به شدت به تولیدکنندگان فشار وارد می کند. تولید مواد شیمیایی درحال انجام است و تعدادی از تولید کنندگان این کار را انجام داده اند و این امر کمی موجب تعدیل قیمت خواهد شد.

حسن زاده دلیر گفت: تولید کنندگان محصولات چرمی در ایران طراحی های خوبی را انجام داده اند و میتوان این موضوع را در مراکز فروش مشاهده کرد. در تولید محصولات چرمی از جمله کفش با رشد مناسبی رو به رو هستیم و اگر بتوان مشکل مواد اولیه را حل کرد، این رشد بیشتر خواهد شد.