۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

هیچ حمایتی از تولید وجود ندارد

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
کد خبر: 412285
هیچ حمایتی از تولید وجود ندارد

مدیرعامل شرکت فرآورده های لبنی کاله گفت: نه تنها حمایتی از تولید از سوی دولت و نهادهای مربوطه انجام نمی گیرد، بلکه مخالف تولید نیز هستند.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ غلامعلی سلیمانی، مدیرعامل شرکت فرآورده های لبنی کاله در گفت و گو با اقتصادآنلاین گفت: در طی دوره های متفاوت، موضوعات جدیدی برای صنایع مختلف مطرح می شود و صنایع را با مشکل مواجه می کند. موضوعاتی مانند گوشت های آلوده، افلاتوکسین، پالم و...

وی افزود: دولت و نهادهای مرتبط در حال گسترش واردات هستند. تولیدکننده ها نیز برای ادامه دادن و حفظ بقای خود به تولید ادامه می دهند. دولت به میزان زیادی واردات را انجام می دهد و حمایتی از تولید ندارد.

سلیمانی درخصوص وضعیت صادرات اظهار داشت: صادرات انجام می شود اما میزان آن به شدت کم شده است. به دلایل موانع و مشکلاتی که در حوزه بانکی وجود دارد، میزان صادرات به حداقل خود رسیده است.

مدیرعامل شرکت فرآورده های لبنی کاله درخصوص مهم ترین مشکلاتی که در صنعت لبنیات وجود دارد، تصریح کرد: مهم ترین مانع و مشکل این حوزه، تک نرخی شدن ارز و مالیات های زیادی است که دریافت می شود. سیستم مناسبی برای گرفتن مالیات وجود ندارد و درحال دریافت مالیات از افرادی هستند که نباید مالیات پرداخت کنند.

وی بیان کرد: راهکاری برای حل این موضوعات درنظر گرفته نشده است و تولیدات درحال کاهش است. اگر میزان تولیدات نیز کاهش یابد، اقدام به وارد کردن محصولات می کنند.