۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

دلالان در خرید و فروش محصولات پتروشیمی اختلال ایجاد می‌کنند

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰
کد خبر: 412273
دلالان در خرید و فروش محصولات پتروشیمی اختلال ایجاد می‌کنند

رییس هیئت مدیره پتروشیمی هگمتانه گفت: تامین قطعاتی که در شرکت های پتروشیمی به کار می رود، معمولا با ریسک بالایی مواجه است.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ سعید مسرور، رییس هیئت مدیره پتروشیمی هگمتانه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: باتوجه به ریسک بالای تامین قطعات برای شرکت های پتروشیمی، شرکت های پتروشیمی بایستی هر ساله، قطعات، ماشین آلات و پرسنل شرکت را بیمه کرده و شرکت های بیمه ای نیز همکاری لازم را انجام دهند.

وی در پاسخ به نحوه حمایت دولت از صنایع پتروشیمی گفت: حمایت دولت به شکل تامین مالی، تامین خوراک و مواد اولیه است.

مسرور تصریح کرد: موانعی که برای شرکت های پتروشیمی وجود دارد مربوط به بورس کالا و انرژی است. برخی از افراد غیرمرتبط وارد این حوزه شده اند و محصولاتی را خریداری می کنند و این محصولات به مصرف آنها نمی رسد.

رییس هیئت مدیره پتروشیمی هگمتانه افزود: این افراد، نقش واسطه را بازی می کنند و این روند در خرید و فروش محصولات پتروشیمی اختلال ایجاد کرده است. بایستی روشی اتخاذ شود تا مصرف کننده واقعی بتواند نیاز خود را، چه نیاز داخل و چه صادرات را از تولیدکننده اصلی تهیه کند.

وی اظهار داشت: اگر بروکراسی اداری نیز برای گرفتن استاندارها و مجوزها تسهیل شود، بهتر است و به روند تولید کمک خواهد کرد.

مسرور بیان کرد: پتروشیمی هگمتانه تاکنون در حوزه صادرات فعالیتی نداشته است اما در آستانه راه اندازی با هدف تولید پی وی سی سوسپانسیون با گرید پزشکی  برای نیاز داخلی و مازاد نیاز برای صادرات است.

رییس هیئت مدیره پتروشیمی هگمتانه گفت: شرایط این شرکت پتروشیمی در سال 98 درمقایسه با سال 97 بهتر شده است و در اواخر فروردین ماه سال آینده، عملیات راه اندازی شروع خواهد شد و از ابتدای تابستان به بهره برداری خواهد رسید.