۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

تامین مواد اولیه، صنعت فولاد را با مشکل مواجه کرده است

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبر: 409572
تامین مواد اولیه، صنعت فولاد را با مشکل مواجه کرده است

مدیرعامل شرکت فولاد غدیر نی ریز گفت: باوجود تحریم هایی که اعمال شده است، تولیدات درحال انجام بوده و ساخت قطعات مصرفی مجموعه ای نزدیک به 1.8 میلیون دلاری انجام شده است که در گذشته با استفاده از ارز از شرکت های اروپایی خریداری می شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا زاهدیان، مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: به دلیل اعمال تحریم ها، زحماتی برای ما ایجاد شده اما این فشارها موجب شده است که فعالان به راه چاره فکر کنند و راهکارهایی برای رشد صنعت داخلی درنظر گیرند.

وی افزود: دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت بومی سازی، خود دلالت بر این اصل دارد که بومی سازی مورد نظر همه ی شرکت ها یعنی شرکت های تولیدکننده قطعات و شرکت های تولیدکننده فولاد است.

مدیرعامل شرکت فولاد غدیر نی ریز تصریح کرد: تمرکز دولت در این حوزه بیشتر شده است اما هنوز جای کار دارد. دولت میتواند ستاد متمرکزی برای پیشبرد فعالیت در حوزه فولاد تشکیل دهد تا سرعت انجام فعالیت ها بالا رود.

زاهدیان در خصوص وضعیت تامین مواد اولیه گفت: متاسفانه وضعیت مناسبی درخصوص تامین مواد اولیه وجود ندارد و بسیاری از تولیدکنندگان از این موضوع گله مند هستند. امیدوار هستیم که وضعیت بهبود یابد اما تامین مواد اولیه از مجاری موجود، سخت شده است و به نظر بنده دولت میتواند تمرکز خود را بر روی این بخش بگذارد.

وی اظهار داشت: بنده نمیتوانم درخصوص تامین نیاز فولاد کشور و کلیه شرکت های فولادی اظهار نظری انجام دهم اما مواد اولیه مورد نیاز ما گندله است و برای تامین آن با کمبودهایی مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد غدیر نی ریز بیان کرد: موضوع تحریم ها و مشکلاتی که به این دلیل پیش آمده یکی از مهم ترین مشکلات این صنعت است و بایستی کارگروه هایی در دولت و وزارت صنعت تشکیل شود تا بتوان مشکلات موجود را حل کرد.