۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

با افزایش تدریجی قیمت ارز مواجه خواهیم بود

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۹:۴۵
کد خبر: 406312
با افزایش تدریجی قیمت ارز مواجه خواهیم بود

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن گفت: باتوجه به محدود شدن فروش نفت، قادر نبودن مراودات بین المللی در سطوح مناسبی به نقل و انتقال پول و کسری بودجه قابل توجه با افزایش تدریجی قیمت ارز مواجه خواهیم بود.

اقتصادآنلاین - سارا محسنی؛ محمدمهدی بحرالعلوم، مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت کارگزاری بانک مسکن در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: هر دارایی در اقتصاد، متناسب با افزایش قیمت ها در بخش های مختلف مانند مسکن، خودرو، سهام، کالاهای مصرفی و... رشد می‌کند اما در بحث ارزی به دلیل اینکه مداخله دولت و بانک مرکزی جزء سیاست های اقتصادی کشور در سال های گذشته بوده است معمولا سیکل باثباتی وجود دارد و این تورم انباشته در سال مشخصی با جهش قیمت ارز خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: من فکر میکنم باتوجه به اینکه در دو سال اخیر، افزایش نرخ ارز را تجربه کرده ایم، بانک مرکزی مطابق با رویه سنوات گذشته به دنبال ثابت نگه داشتن نرخ در قیمت ثابتی نیست و در سال های آینده، جهش را شاهد هستیم.

بحرالعلوم اضافه کرد: باتوجه به تیم فعلی بانک مرکزی، نظر بنده این است که اجازه افزایش قیمت ارز برای پوشش دادن درصد یا نسبتی از تورم، داده خواهد شد و این امر افزایش تدریجی قیمت ارز را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن تصریح کرد: افزایش تدریجی نرخ در بازار ارز به طبع برای بازار سرمایه ما، رشد شاخص را درپی دارد و این امر برای بازار سرمایه مناسب است.

وی اظهار داشت: در کارگزاری ها، کارمزد ثابتی وجود دارد اما باتوجه به افزایش حجم معاملات در پنج سال گذشته، میتوان گفت که وضعیت مناسب بوده و درحال حاضر که سه ماه از سال مالی سپری شده است، نزدیک به 12 میلیارد تومان سود داشته ایم و بودجه سال جاری، 48 میلیارد تومان بوده است و این به معنی ده برابر شدن سود خالص در مدت پنج سال است.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت کارگزاری بانک مسکن بیان کرد: شرکت های کارگزاری ملزم به افشای صورت های مالی خود نیستند اما در لایحه بودجه اخیر، موضوع ارائه صورت های مالی شرکت هایی که در بورس پذیرش نشده اند در سایت کدال، مطرح شده است.

بحرالعلوم افزود: به دلیل اینکه صنعت کارگزاری تحت نظارت سازمان است و صورت های مالی خود را با حسابرسان سازمان بررسی می کنند، شفافیت اطلاعاتی به طور قطع وجود دارد و سازمان بورس، شرکت های کارگزاری را به صورت مرتب و شفاف رصد می‌کند.