۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شده است

۷ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲
کد خبر: 405232
نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شده است

مدیرعامل گروه ارزش آفرینان پاسارگاد گفته که با نگاهی به عملکرد شرکت ها در 6 ماهه نخست سال جاری ومقایسه آن با مدت مشابه سال قبل، می توان سودآوری قابل توجهی را برای شرکتها در پایان سال 1398 متصور بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجتبی کباری، در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: اطلاعات 6 ماهه شرکت ها این موضوع را نشان می‌دهد که عموم شرکت های بزرگ مانند شرکت های حاضر در صنایع فلزی، معدنی، پتروشیمی و... رشد مناسبی در بخش درآمدها داشته اند که متعاقب آن رشد سودآوری را برای شرکت ها به دنبال داشته است.  

وی افزود: همراه با رشد درآمدی شرکت ها که دراثر افزایش حجم تولید، افزایش نرخ جهانی محصولات و افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر به وقوع پیوسته است، نقدینگی جدیدی به بازار سرمایه واردشده که این امر موجب رشد قیمت ها و ارزش بازار سرمایه کشور شده است.

به گفته مدیرعامل گروه ارزش آفرینان پاسارگاد، رکود در بازارهای موازی، حجم نقدینگی و همچنین انتظارات تورمی در سال آینده باعث اقبال سرمایه گذاران به بازار سرمایه شده  و پیش بینی می شود ادامه این روند، رشد بازار را در ماه های آینده نیز به همراه خواهد داشت.

کباری اضافه کرد: نوسانات نرخ ارز اثر مستقیم بر بازار سرمایه و قیمت سهام شرکت ها دارد چرا که این تغییرات باعث تغییر در درآمد شرکت ها و متعاقب آن تغییر در سودآوری شرکت ها می شود. که  گواه این مطالب تغییرات عملکرد و همچنین قیمت سهام شرکت ها در سنوات گذشته بوده است.

مدیرعامل گروه ارزش آفرینان پاسارگاد در پاسخ به وضعیت شرکت در مقایسه با سال گذشته گفت: شرکت های تابعه ارزش آفرینان پاسارگاد و سایر شرکت ها، افزایش درآمد خوبی را شاهد بوده اند که نتایج این عملکرد در صورت های مالی منعکس شده است.

وی اظهار داشت: هر بخش از اقتصاد، ویژگی ها و مختصات خود را برای سرمایه گذاری دارد و نمی توان در خصوص این امر که کدام بخش سوددهی بیشتری دارد، اظهار نظر جدی کرد.

کباری تصریح کرد: سرمایه گذاری باید در حوزه هایی صورت گیرد که کشور در آنها دارای مزیت نسبی است و در بازارهای بین المللی توان رقابت با شرکت های خارجی وجود دارد.