۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

بخش زیادی از بازار مسکن وارد رکود شده است

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲
کد خبر: 403107
بخش زیادی از بازار مسکن وارد رکود شده است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند گفت: صنعت ساخت و ساز کشور و بازار مسکن رکود را در پیش خواهد داشت و درحال حاضر هم بخش زیادی از بازار وارد رکود شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حمیدرضا زمرد، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: نمیتوان زمان دقیق اتمام رکود را پیش بینی کرد اما رکود حاکم بر بازار مسکن عمیق است.

وی افزود: درحال حاضر بخشی از بازارگری و رونق بازار در بازارهای دیگر مانند ارز، بورس و.. است و به نظر میرسد که مسکن در اولویت آخر قرار می گیرد. همچنین پیش بینی ها به این شکل است که مسکن نرخ بازدهی کمتری نسبت به دیگر بازارها دارد.

زمرد اضافه کرد: این بازدهی کمتر دلیل اقبال کمتر بازار مسکن است بنابراین شرکت ها باید بر روی ساخت و ساز خود برنامه ریزی کنند و برای صرفه جویی در قیمت تمام شده و مدیریت فروش خود برنامه هایی را درنظر بگیرند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند تصریح کرد: دولت درحال حاضر درگیر موضوعات و مشکلات دیگری است و انتظار زیادی برای حمایت از سمت دولت وجود ندارد و باوجود شرایط نقدینگی و مسائل دیگر نمیتواند توجه خود را معطوف به معضلات این صنعت کند اما نهادهایی مانند شهرداری می توانند برای انبوه سازان مشکل ایجاد نکنند.

وی در پاسخ به مهم ترین مشکل صنعت ساخت و ساز کشور بیان کرد: درحال حاضر مهم ترین مشکل بازار مسکن رکود است اما مشکلات دیگری مانند تکنولوژی ساخت، انرژی و موضوع زیرساخت ها مانند آب و فاضلاب را نیز میتوان جزء مهم ترین مشکلات دانست زیرا در بسیاری از موارد ساخت وسازها به اتمام می رسند اما به دلیل این مشکلات نمیتوان از آنها استفاده کرد.

زمرد اظهار داشت: هزینه های ساخت و ساز مانند دستمزدها و مصالح ساختمانی به شدت افزایش یافته است اما دستمزدها قابل پیش بینی هستند. قیمت مصالح ساختمانی به شدت نوسان دارد و در تابستان، فروشندگان تمایلی به فروش نداشته و قیمت ها لحظه به لحظه افزایش می یافت و این عدم ثبات در بازار مشکلاتی را ایجاد می کند.