۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

ایران در حوزه پرداخت الکترونیک وضعیت مناسبی دارد/ رقابت حرفه‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد

۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰
کد خبر: 392818
ایران در حوزه پرداخت الکترونیک وضعیت مناسبی دارد/ رقابت حرفه‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد

مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) گفت: کشور ایران در مقایسه با کشورهایی که به تازگی شروع به فعالیت در حوزه پرداخت الکترونیک کرده اند، وضعیت مناسب‌تری دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حامد منصوری، در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: ایران در مقایسه با سایر کشورها و سایر صنایعی که در کشور درحال فعالیت هستند در حوزه پرداخت الکترونیک پیشرفت‌های زیادی داشته است.

وی درخصوص حمایت دولت از این صنعت گفت: به طور کلی دولت حمایت لازم را دارد و این حمایت عموما به صورت تنظیم آیین نامه و مقررات است و از نظردرآمدی و امینت شرکت هایی که در این حوزه فعال هستند، حمایت های لازم را انجام داده است.

منصوری افزود: رقابت فعالان بازار تا حدی به هم ریخته است و رقابت عادلانه و حرفه ای در بازار صورت نمی گیرد و علت این امر، بانکدار بودن صاحبان صنایع یا اهمیت نداشتن سودآوری شرکت ها برای بیشترمدیران عامل و تلاش برای گرفتن سهم بازار است.

مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین اضافه کرد: زمانی که فضای بازار به سمت غیرسودآور بودن حرکت می‌کند، خطر از بین رفتن کیفیت بیشتر می شود زیرا سرویس ها به صورت ارزان ارائه شده و کیفیت افت می‌کند و اگر فعالان بازار به این موضوع توجهی نکنند و تصمیمی برای آن اتخاذ نکنند، خطری برای این صنعت خواهد بود.

وی اظهار داشت: وضعیت کلی شرکت هایی که درحال فعالیت در حوزه پرداخت الکترونیک هستند، مناسب است و میزان فعالیت این شرکت ها کاهش پیدا نکرده است.

منصوری بیان کرد: مردم به دنبال انتخاب راه های راحت برای انجام فعالیت های پرداختی خود هستند و به هر میزانی که نحوه استفاده از روش های پرداخت آسان تر صورت گیرد، استقبال بیشتر است و صنعت موفق تر خواهد بود. درحال حاضر مردم از سرویس های موبایلی تا حد مقبولی استفاده می کنند.

شرکت آسان پرداخت پرشین گفت: وضعیت شرکت آسان پرداخت درمقایسه با سال گذشته، تغییرات استراتژیکی  داشته زیرا در گذشته به سمت پرداخت الکترونیک حرکت می‌کرد اما در سال جاری به سمت تجارت الکترونیک رفته است و امید است که شرایط خوبی رقم بخورد.