۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

درصد زیادی از مواد اولیه صنعت آلومینیوم از سایر کشورها تامین می‌شود

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲
کد خبر: 389385
درصد زیادی از مواد اولیه صنعت آلومینیوم از سایر کشورها تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران گفت:حدود 80 درصد از مواد اولیه مورد نیاز تولید این صنعت از سایر کشورها تامین می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، احمد مجیدی، در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر در کشور سه کارخانه تولید شمش آلومینیوم وجود دارد که این شرکت را شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو)، المهدی و شرکت آلومینای ایران تشکیل می دهند و مواد اولیه خود را از خارج از کشور تامین می کنند.

وی، تصریح کرد: شرکت آلومینیوم ایران درحال حاضر با حداکثر ظرفیت خود درحال تولید است و با راه اندازی 72 دیگ بازسازی شده، امیدوار هستیم که 12500 تن محصول بیشتری تولید کنیم.

مجیدی افزود: هدف شرکت آلومینیوم ایران رسیدن به تولید 180 هزار تن شمش و شمش آلیاژی در پایان سال جاری است و امید است که این میزان تولید شود.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران اظهار داشت: شمش آلومینیومی که درحال حاضر تولید می شود، نیاز صنایع پایین دستی را تامین می کند و مازاد آن به خارج از کشور صادر می شود که  درمجموع سه کارخانه مذکور تا پایان سال جاری 250 هزار تن شمش را تولید خواهند کرد.

وی ، درمورد حمایت دولت از صنعت آلومینیوم بیان کرد: دولت حداکثر تلاش خود را درجهت حل مشکلات صنعت آلومینیوم به کار گرفته است و حمایت های لازم را انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران تصریح کرد: تامین مواد اولیه از سایر کشورها به دلیل تحریم ها، موجب شده که مواد اولیه با قیمت بالاتری درمقایسه با شرایط عادی، خریداری و حمل شود.

وی اظهار داشت: شرکت آلومینیوم ایران پس از هشت سال که متحمل ضرر شده بود در سال گذشته به سوددهی رسید که این روند سوددهی در سال جاری نیز ادامه دارد.