۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

رکود مسکن دو یا سه سال طول می‌کشد

۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۵۵
کد خبر: 381275
رکود مسکن دو یا سه سال طول می‌کشد

مدیرعامل شرکت عمران گران عصر ایرانیان گفت: درحال حاضر صنعت ساخت و ساز و مسکن کشور دچار رکود بوده و این موضوع به اقتصاد کشور نیز بستگی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین حسین پور، در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: اگر اقتصاد کشور وضعیت مناسبی پیدا کند، اوضاع مسکن نیز رو به بهبود می رود و از رکود خارج می شود.

وی افزود: البته موضوع مسکن به قیمت دلار نیز بستگی دارد و با افزایش قیمت دلار، خرید مسکن نیز بیشتر می شود.

حسین پور در پاسخ به ادامه داشتن این رکود بیان کرد: به صورت قطعی مشخص نیست اما مطابق نمودارهایی که از سال های گذشته موجود است، ممکن است این رکود دو یا سه سال طول بکشد.

او اضافه کرد: البته این نمودارها تنها پارامتر مورد نظر نیستند و ادامه این رکود به عوامل دیگری نیز بستگی دار اما وضعیت اقتصاد، اوضاع مسکن را متلاطم می کند و با افزایش هزینه ها، مسکن نیز از وضعیت پیروی می کند.

مدیرعامل شرکت عمران گران عصرایرانیان در واکنش به موضوع مهم ترین مشکلات صنعت ساختمان گفت: تصمیماتی که دولت و شهرداری ها می گیرند یکی از مشکلات اساسی است که صنعت ساخت و ساز با آن درگیر بوده وبه عنوان نمونه،تراکم فروشی در برخی موارد انجام می شود و در موارد دیگر نیز نمی توان تراکم فروشی را انجام داد.

وی تصریح کرد:افزایش هزینه ها و افزایش نرخ دلار نیز یکی دیگر از موانع این صنعت است و مسکن های لوکس به دلیل داشتن امکاناتی که هزینه آن ها رو به افزایش است، گران تر خواهند شد.

حسین پور اظهار داشت: روند ساخت و ساز در دو سال گذشته مطلوب نبوده و با چشم اندازی که وزارت مسکن درنظر داشته است نیز فاصله زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت عمران گران عصر ایرانیان گفت: درحال حاضر تقاضا برای خرید وجود دارد اما به دلیل افزایش قیمت ها، مردم توان خرید ندارند.

وی گفت: اگر دولت و شهرداری چشم انداز ده ساله ای را منتشر کرده، اولویت ها را مشخص کنند و تسهیلات ارائه دهند، سازندگان قادر به تصمیم گیری خواهند بود و به سمت و سوی مشخصی هدایت خواهند شد.