۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

موانع بازگشایی کارتن مشهد هنوز رفع نشده است

۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۵۴
کد خبر: 379991
موانع بازگشایی کارتن مشهد هنوز رفع نشده است

رییس هیات مدیره شرکت کارتن مشهد گفت: حدود دو سال است که کارتن مشهد تعطیل شده است و برای بازگشایی آن مشکلاتی وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، "حسین متین راد"، در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: متاسفانه یکی از بانک های بزرگ تمام تلاش خود را انجام می دهد تا موانعی را برای کارتن مشهد ایجاد کند تسهیلات را اختصاص نمی دهد و اجرائیه ای که که خود بانک تصویب کرده را پیگیری نمی کند.

وی افزود: کارتن مشهد پیگیر موضوع است اما علی رغم اینکه کارخانه در رهن این بانک است و نیاز به مبلغ اندکی برای حل کردن مشکلات دارد اما بانک مذکورحاضر به انجام مزایده نیست و باوجود این موضوع که از وجود دارایی در شرکت اطلاع دارد، همکاری های لازم را انجام نمی دهد.

رییس هیات مدیره شرکت کارتن مشهد تصریح کرد: زمانی که کارتن مشهد موضوع تسهیلات ده میلیارد تومانی خود را به ستاد تسهیلات کشور اعلام و پیگیری کرد، دادستانی،اعلام کرد دوطرف، خود باید مشکل را حل کنند و بانک مذکورنیز به هر نحو برای کارتن مشهد مشکلاتی را ایجاد می کند.

متین راد اظهار داشت: کارتن مشهد مراتب را به استاندار جدید منعکس کرده  و منتظر است  تا اقدامات جدیدی صورت بگیرد و در خود استان هم موانعی وجود دارد اما سعی استاندار جدید بر این است که واحدها راه اندازی شوند و باید منتظر کمک هایی که منتج به نتیجه عملی و راه اندازی کارخانه است، باشیم.

او افزود: مبلغ ده میلیارد تومان براساس عارضه یابی که آقای رشیدیان، استاندار سابق مدعی آن بود، مصوب شده بود. ده میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش نیاز است و وثیقه هم می تواند پاسخگو باشد اما موانع میان تهران و مشهد موجب شده که هیچ کس مسئولیت را برعهده نگیرد.

رییس هیات مدیره شرکت کارتن مشهد گفت: پیشنهاد اختصاص مبلغ دو میلیارد تومان موجب شده مابقی قراردادها ابطال شوند مانند ابطال قردادهایی که با شرکت های نان رضوی و گلرنگ داشتیم. واحد بسته بندی مانند کارتن مشهد درهر زمان باید مواد اولیه آن مهیا باشد اما معاون اقتصادی هم موفق ایجاد همکاری بانک و کارخانه نشده است.متین راد بیان کرد: نکته مهم این است که در زمانی که ده میلیارد براساس عارضه یابی تصویب شد، نرخ دلار 3000 تومان، کاغذ کیلویی 2000 تومان و ضایعات کاغذی 300 تومان بود اما درحال حاضر کاغذ کیلویی ده هزار تومان و ضایعات کاغذی 2500 تومان است و برای فعال سازی کارخانه به مبلغ بیشتری نیاز است.

او درخصوص حمایت دولت تصریح کرد: نمایندگان دولت در استان ها باید حمایت را از واحدهای تولیدی انجام دهند. دولت از طریق تسهیلات و مجموعه هایی که برای رفع موانع تولید ایجاد شده اند، تصمیم می گیرد و این نمایندگان دولت افرادی مانند مدیران ارشد و استاندارها هستند که باید برای اجرای قوانین و اختصاص تسهیلات کمک کنند.

وی اظهار داشت: بنده تلاش های زیادی را برای بازگشایی کارتن مشهد انجام داده ام اما باید شرکت هایی که اکنون درحال فعالیت هستند را حفظ کرد و مانع تعطیل شدن آن ها شد زیرا هیچ سرمایه گذاری دیگری بهتر از حفظ سرمایه های موجود نیست .